Závěrečná zpráva o řešení projektu MŠMT č. 179/2005
Závěrečná zpráva o řešení projektu MŠMT č. 179/2005
Název projektu: Rozšíření kvalifikace učitelů cizích jazyků
Řešitel: Jiřina Johanisová, katedra anglistiky
-
Cíle - ve druhém roce svého programu projekt pokračoval v uskutečňování záměrů stanovených už v roce 2004, tj. podpora rekvalifikačního studia pro neaprobované učitele angličtiny na základních školách.
-
Výstupy - konkrétně byl projekt zaměřen na využití a zhodnocení dosavadních zkušeností s tímto typem studia, na přípravu nového běhu a na zlepšení materiálního vybavení katedry pro zajišťování kombinovaného studia. Konečným výstupem všech součástí stanoveného programu jsou noví aprobovaní učitelé angličtiny na základních školách v této spádové oblasti.
-
Ke změnám v čerpání dotace nedošlo.
-
Plnění cílů - v akademickém roce 2004/2005 probíhal již druhý ročník obnoveného rekvalifikačního programu, to znamená, že v prvním polovině kalendářního roku 2005 frekventanti absolvovali poslední semestr svého dvouletého studia a složili státní závěrečné zkoušky. Je třeba připomenout, že k původním 13 zapsaným uchazečům se ve druhém ročníku připojila i jedna studentka, která předtím odešla z individuálního kombinovaného studia, a že nakonec absolvovaly i dvě účastnice, které v tomto posledním semestru byly na mateřské dovolené.
Díky dosavadnímu úspěšnému programu i další propagaci (umožněné finančními prostředky z rozvojového grantu 2004 - č. 139) bylo možno v akademickém roce 2005/2006 zahájit výuku pro 24 učastníků.
-
Čerpání finančních prostředků v dvouletém trvání grantu - z předchozího bodu vyplývá, že prostředky vynaložené v prvním roce projektu (100 tisíc Kč) byly vynaloženy v souladu se záměry projektu a dále zhodnoceny v roce 2005, kdy se náklady na plnění cílů přizpůsobily aktuálním potřebám. V roce 2005 byla celková částka 77 tisíc Kč věnována na především na prohloubení odbornosti a aktualizaci výuky.
Byla zakoupena zahraniční literatura zahrnující výukové a testovací soubory pro pokročilé studenty, učebnice a metodické materiály pro základní školy, odborná metodická a lingvistická literatura, odborné publikace pro výuku literatury a komunikace, a pořízen zahraniční lingvistický software ke zpracování anglického jazykového korpusu s licencí pro 10 uživatelů na katedře). Nezanedbatelnou položkou byl i nákup materiálu nezbytného pro tento způsob výuky (papír a toner do kopírky). Z přidělených finančních prostředků byla nakonec čerpána i adekvátní odměna řešiteli.
Přehled čerpání finanční dotace (v tis. Kč)
Kapitálové finanční prostředky |
Celkové náklady na řešení projektu |
Z toho dotace ze st. rozpočtu (ukazatel I) |
|
Celkem | |||
Z toho | Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) | 0 | |
Samostatné věci movité (stroje, zařízení) | 0 | ||
Běžné finanční prostředky |
Celkové náklady na řešení projektu |
Z toho dotace ze st. rozpočtu (ukazatel I) |
|
Celkem | |||
Z toho | Mzdy | 0 | |
Pohyblivé složky mzdy - odměna řešiteli | 10 | ||
Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr | 0 | ||
Odvody na sociální a zdravotní pojištění | 3,5 | ||
Drobný majetek | 50 | ||
Materiální náklady | 13,5 | ||
Služby a náklady nevýrobní povahy | 0 | ||
Cestovní náhrady | 0 | ||
Stipendia | 0 | ||
Celkem (běžné a kapitálové) finanční prostředky ze státního rozpočtu (ukazatel I) na řešení projektu | 77 |
V Českých Budějovicích dne 12. 1. 2006
PhDr. Jiřina Johanisová