Pedagogická fakulta - homepage

Katedra anglistiky

Katedra anglistiky

Aktuality
 

O katedře

Členové

Směrnice vedoucí katedry

Informace pro studenty

Akce katedry

Nabídky pracovních míst

Dobrovolnictví - charita

Stipendia, stáže, workshopy

Erasmus

 

Další katedry PF JU

 

English

Návrhy témat diplomových prací pro AR 2017/18

 

Postup při zadávání:

Studující si vybere některé z navrhovaných témat a kontaktuje příslušného vyučujícího. S tím se domluví na konečném znění zadání. Je možné i navrhnout vlastní téma a s vyučujícím se na něm domluvit.

 

Termín pro zadání je 24. 11. 2017

poté bude zadání vypracováno v programu STAG a po podpisu vedoucí katedry a děkana fakulty předáno studujícímu. Studující budou informováni, kdy si mohou svá zadání u sekretářky katedry vyzvednout.

 

doc. PhDr. Lucie Betáková, M.A., Ph.D.

  1. Vnější faktory ovlivňující učení se cizím jazykům
  2. Výuka slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ
  3. Podpora komunikace žáků prostřednictvím kladení otázek učitele (ve výuce AJ)
  4. Ústní zkoušení v hodinách anglického jazyka na ZŠ
  5. Formativní hodnocení ve výuce anglického jazyka
  6. Využití poezie ve výuce AJ

(Vše je možné psát také v anglickém jazyce)

V didaktice AJ je také možné přijít s vlastním tématem.

 

PhDr. Alice Sukdolová, Ph.D.

  • Animal and Human World in Cormac Mc Carthy and Jack London
  • Crossing the Mexican American Border (McCarthy and Chicana Writers)
  • Povídková tvorba W. Faulknera, rysy literatury amerického Jihu
  • Londýn v dílech viktoriánských autorů
  • Londýn v dílech současných britských autorů
  • Postmodern Space in Contemporary British Fiction (Graham Swift and others)

 

Mgr. Ludmila Zemková, Ph.D.

  • Selected English terminology used in professional zoological texts
    Užití odborné terminologie ve vědeckých zoologických textech
  • Discourse strategies in English Print Advertisements
    Jazykové prostředky k upoutání pozornosti v anglicky psaných tištěných inzerátech
  • The pragmatic aspect of the question: English and Czech Comparison
    Pragmatický aspekt otázky: Porovnání české otázky s anglickou
  • Contrastive analysis of the Czech and English passive voice
    Kontrastivní analýza českého a anglického trpného rodu
  • German Loanwords in Contemporary English
    Lexikální výpůjčky z němčiny v současné angličtině
  • Assigning gender to animal nouns in professional journals
    Přiřazování rodových markérů k názvům zvířat v odborné literatuře.
  • Je možné přijít i s vlastním lingvistickým tématem.

 

Mgr. Kateřina Dvořáková, Ph.D.

  • Developing Reading Skills with Primary School Foreign Language Learners
    Rozvoj čtenářských dovedností v cizím jazyce u žáků mladšího školního věku
  • How is a Primary Learner's Delight in Imagination Catered for in the English Classroom?
    Jak oslovuje výuka anglického jazyka fantazii žáka na prvním stupni?
  • Self-designed Materials in ELT
    Učitelem vytvořené učební materiály pro výuku cizích jazyků (rezervováno pro Kateřinu Mifkovou)
  • Negative Experience of Students of English as a Foreign Language
    Negativní zkušenosti studentů z výuky anglického jazyka

 

PhDr. Kamila Vránková, Ph.D.

  • Obraz mladého hrdiny v Melvillových příbězích Písař Bartleby, Benito Cereno a Billy Budd
  • Mramorový faun N. Hawthornea a Daisy Millerová H. Jamese: Setkání nevinnosti a zkušenosti v příběhu první lásky
  • Svět dětí a dospělých v románech Henryho Jamese What Maisie Knew a The Turn of the Screw
  • Téma dětství, násilí a manipulace v románech Lord of the Flies W. Goldinga a I´m the King of the Castle Susan Hillové
  • Ofélie, Rosalinda a Miranda - Shakespearovy variace na témata moci a lásky

 

PhDr. Vladislav Smolka, Ph.D.

  • Right dislocation as a means of achieving early focus in spoken language
    (Pravá dislokace jako prostředek dosažení pozice rématu blíže počátku věty v mluveném jazyce)
  • The end-weight principle in English and in Czech
    (Princip end-weight v angličtině a v češtině)
  • The complementation of the infinitive and the gerund compared
    (Srovnání komplementace infinitivů a gerundií)
    (length, complexity, presence of thematic/context-dependent elements, degree of pronominalisation, etc.).
  • Differences in temporal meaning conveyed by the infinitive and the gerund
    (Rozdíly mezi infinitivní a gerundiální komplementací z hlediska časového)
  • Infinitives and participles as complements of verbs of perception
    Infinitivní a participiální komplementace sloves smyslového vnímání)
    (I saw something happen/happening, etc.)
  • Gramatical vs logical concord in contemporary English
    (Gramatická versus logická shoda v současné angličtině)
    (this type of products is/are...)
  • Personal and possessive pronouns as means of expression of the subject in gerundial clauses
    (Konkurence přivlastňovacích a osobních zájmen při vyjadřování konatele gerundiálních dějů)
    (I hate you/your Verb-ing)
  • Diskontinuitní struktury v angličtině
    (Discontinuous structures in English)
  • Role krátkých příslovečných určení v AČV
    (FSP roles of -ly adverbials)
  • Postponované podmětné věty
    (Postposed subject clauses)

Pokud potřebujete přesnější představu o tom, co jednotlivá témata obnášejí, zastavte se na konzultaci.

Zájemci mohou navrhnout i vlastní téma, jeho vhodnost je však třeba předem prodiskutovat.

 

PhDr. Petr Dvořák, Ph.D.

  • Edukační styl učitele angličtiny v 8. třídě ZŠ
  • Užití populární hudby ve výuce angličtiny na 2. st. ZŠ
  • Hodnocení českých učebnic pro výuku angličtiny na 1. st ZŠ
  • Hodnocení anglických učebnic pro výuku angličtiny na 1. st. ZŠ

 

 

 

Formátovat stránku pro tisk

 

Katedra anglistiky ]

Další katedry PF JU ]

[ Jihočeská univerzita ] [ Pedagogická fakulta ]

© 2015–2017 KAJ PF JU       správa webu: Martin Toman