Pedagogická fakulta - homepage

Katedra germanistiky

Katedra germanistiky

Aktuality


Informace o bakalářském studiu germanistiky

Informace o navazujícím magisterském studiu

Doplňující didaktické/odborné studium německého jazyka pro učitele ZŠ/SŠ

Směrnice vedoucí katedry

Projekty

Fotogalerie


Bakalářská zkouška z německého jazyka

Otázky k SZZ:

Směrnice k SZZ

Bakalářské práce

Diplomové práce

Jazyková cvičení

Cizí jazyk němčina

Skripta v prodejně AK JU


Stipendia a stáže:

Nabídka pracovních míst


Sommerkolleg České Budějovice


STAG

Knihovny:

Zajímavé odkazy

 

deutsch

facebook

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.

 

Publikační činnost

 

Seznam učebnic a kapitol v učebnicích

ANDRÁŠOVÁ, HANA a ALENA PODEPŘELOVÁ. Lies mit! Čteme, hrajeme si a zpíváme německy. České Budějovice: Typ, 1994, 64 stran. ISBN 80-901510-19

ANDRÁŠOVÁ, HANA a ALENA PODEPŘELOVÁ. Ich laufe mit dem Gorilla. České Budějovice: nakl. DAG P s.r.o., 2000. 82 stran + audionahrávka (60´). ISBN 238-5807-6

ANDRÁŠOVÁ, HANA a kol. Sprachen lernen - interkulturelles Lernen in Schülerbegegnungen. Module zur Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrkräften. München: Goethe-Institut, 2002. 309 stran. ISBN 3-935618-68-9

ANDRÁŠOVÁ, HANA a kol. Team Deutsch. Němčina pro 8. a 9. ročník základních škol. Učebnice. Praha: Klett, 2007, 146 stran. ISBN 978-80-86906-73-7

ANDRÁŠOVÁ, HANA a kol. Team Deutsch. Němčina pro 8. a 9. ročník základních škol. Pracovní sešit. Praha: Klett, 2007, 163 stran. ISBN 978-80-86906-74-4

ANDRÁŠOVÁ, HANA a JULIANE THURNHER. Team Deutsch. Metodická příručka pro učitele. Praha: Klett, 2007, 154 stran. ISBN 978-80-86906-75-1

ANDRÁŠOVÁ, HANA, ZDENA KASTLOVÁ a ALENA PODEPŘELOVÁ. Jak učit angličtinu ve 4. ročníku ZŠ. CD-ROM. České Budějovice: ZvaS & Jihočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7040-963-3

ANDRÁŠOVÁ, HANA a ALENA PODEPŘELOVÁ. Na cestě za češtinou. Praha: Klett, 2008. 183 stran + CD. ISBN 978-80-7397-004-8

ANDRÁŠOVÁ, HANA a kol. Desetiminutovky. Čeština pro cizince. Praha: Klett, 2008, 139 stran. ISBN 978-80-7397-002-4

ANDRÁŠOVÁ, HANA, ULLA-BRITTA CHIMARA a MARINA MOURIKI. Perfekt in Deutsch. Cvičebnice německé gramatiky pro žáky základních škol. Praha: Klett, 2009, 175 stran. ISBN 978-80-7397-026-0

 

Seznam popularizačních textů

ANDRÁŠOVÁ, HANA a JARMILA ANTOŠOVÁ. Deutsch in der Primarstufe. Auskunftsgeber, 1995, č. 12. Fraus: Plzeň, s. 11.

ANDRÁŠOVÁ, HANA a ALENA PODEPŘELOVÁ. So geht es auch - sogar besser. Wie man den Akkusativ auch lernen kann. Primar, 1995, č. 4, sešit 11. München / Köln: Goethe-Institut / Dürr + Kessler, s. 40 - 43. ISSN 0942-0533

ANDRÁŠOVÁ, HANA a JARMILA ANTOŠOVÁ. Deutsch in der Primarstufe. Cizí jazyky, 1995 - 1996, roč. 39, č. 5 - 6, s. 101. ISSN 1210-1811

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Hüteauktion. Auskunftsgeber, 1996, č. 16, s. 13 - 15.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Bericht über das 3. Nürnberger Symposium. Auskunftsgeber, 1996, č. 17, s. 6 - 7.

ANDRÁŠOVÁ, HANA a VĚRA JANÍKOVÁ. Norimberská doporučení k ranému osvojování cizího jazyka. Cizí jazyky, 1997, roč. 40. Plzeň: Fraus, s. 9 - 10. ISSN 1210-1811

ANDRÁŠOVÁ HANA. Wo bist du denn? Prima(r), 1997, roč. 6, č. 15, München: Dürr + Kessler / Goethe-Institut, s. 13 - 16. ISSN 0942-0533

ANDRÁŠOVÁ, HANA a VĚRA JANÍKOVÁ. Noch einmal Nürnberger Empfehlungen. Auskunftsgeber, 1997, č. 18, s. 8.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Geht das Tamagotchi in die Schule? Prima(r), 1998, roč. 7, č. 19. München: Dürr + Kessler / Goethe-Institut, s. 4 - 6. ISSN 0942-0533

ANDRÁŠOVÁ, HANA a ALENA PODEPŘELOVÁ. Wir fahren nach Liebenbaum. Auskunftsgeber, 1999, č. 1, s. 17 - 19.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Lieder im Grammatikunterricht [online]. Auskunftsgeber 2003, č. 38, 6 stran. [cit. 15. 2. 2004]. Dostupné z: www.sgun.cz.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Spaß am Testen in der Primarstufe. Arbeitsblätter [online]. Příloha časopisu Babylonia, 2006, č. 1, 10 stran. [cit. 16. 5. 2008]. Dostupné z: http://www.babylonia-ti.ch/BABY106/PDF/andras_arbeitsbl.pdf. ISSN 1420-0007

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Promoting multi- and plurilingualism in Europe with the example of Czech as a neighbour language: a Czech-Saxon project. LAB Newsletter, 2006, č. 3. [cit. 21. 12. 2006]. Dostupné z: http://www.labsite.org.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Phonetische Probleme der tschechischen Lerner im DaFUnterricht. Welche Schwierigkeiten haben tschechische Schüler, wenn sie Deutsch lernen? Babylonia. 2011, č. 2. 5 stran. ISSN 1420-0007 Comano: Fondazione Lingue e Culture. [cit. 30. 12. 2012]. Dostupné z: http://babylonia.ch/fileadmin/user_upload/documents/2011-2/Baby2011_2andrasova.pdf

ANDRÁŠOVÁ, HANA a VĚRA JANÍKOVÁ. Proč se učit několika cizím jazykům už na základní škole? Cizí jazyky, roč. 56, 2012 - 2013, č. 3, str. 43 - 44. Brno: Tribun. ISSN 1210-0811

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tschechien holt in Europa beim Sprachunterricht auf. In: Plus. Magazin der Deutsch-Tschechischen Industrie- und Handelskammer. 2013/6. Praha: DTIHK - ČNOPK. S. 32 - 33. ISSN 1213-3469

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Klasifikace chyb způsobených vlivem angličtiny na němčinu v písemném projevu žáků. Cizí jazyky, roč. 57, 2013 - 2014, č. 1, str. 9 - 17. Brno: Tribun. ISSN 1210-0811

ANDRÁŠOVÁ, Hana et al. Laudatio. In: ANDRÁŠOVÁ, Hana und Rainer HÜNECKE (Hrsg.). Liber Amicorum. Symposium und Festschrift für Prof. Václav Bok zum 75. Geburtstag. České Budějovice 7. - 9. 5. 2014. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2016. ISBN 978-80-7394-566-4

ANDRÁŠOVÁ, Hana et al. Präsentation des Lehrstuhls für Germanistik der Pädagogischen Fakultät der Südböhmischen Universität in Budweis. In: ANDRÁŠOVÁ, Hana und Rainer HÜNECKE (Hrsg.). Liber Amicorum. Symposium und Festschrift für Prof. Václav Bok zum 75. Geburtstag. České Budějovice 7. - 9. 5. 2014. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2016. ISBN 978-80-7394-566-4

 

Přehled popularizačních aktivit

Přednášky a workshopy v rámci 1. ročníku cyklu dalšího vzdělávání učitelů německého jazyka: Aktuální problémy didaktiky a metodiky německého jazyka pro učitele - multiplikátory. Organizátor: Pedagogické centrum České Budějovice. České Budějovice, září 1997 - červen 1998.

Přednášky a workshopy v rámci 2. ročníku cyklu dalšího vzdělávání učitelů německého jazyka: Aktuální problémy didaktiky a metodiky německého jazyka pro učitele - multiplikátory. Organizátor: Pedagogické centrum České Budějovice. České Budějovice, září 1998 - červen 1999.

Workshopy v rámci konference "Sprache und Spiel diesseits und jenseits der Grenzen". Zittau. 15. 3. - 16. 3. 1999.

  • Wie die Musik, so der Tanz. Rhythmisches Sprechen, Singen im Anfängerunterricht.
  • Schenk mir deine Wörter ... Gedichte als geistige Anregung zum Spielen mit der Sprache.
  • Wie wohnen die Kinder der Erde? Von der Narration und wie sie Kinder zum Handeln bringt.
  • Fall ins Wort ... Kurze literarische Texte als Anlass zum kreativen Schreiben.
  • "Zehn Rippen, vier Bratwürste und eine Tüte Hafer-Locken..." Eine Ganzschrift im Fremdsprachenunterricht ...?

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Rhythmisches Sprechen im Deutschunterricht. Workshop v rámci Dne učitelů němčiny (Deutschlehrertag). Organizátor: Goethe-Institut Praha. Praha, 20. 3. 1999.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Wie kann man deutsche Kinder zum Sprechen im Tschechischunterricht bringen? Workshop v rámci dalšího vzdělávání učitelů Saska. Organizátor: Školský úřad Pirna (SRN). Pirna, 30. 9. 1999.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Entwicklung von Lesestrategien. Didaktisierungsvorschlag zur Arbeit mit dem Text "Wo die Kälte herkommt" von Franz Hohler. Workshop. Organizátor: Goethe-Institut Praha. Praha, 5. 11. - 6. 11. 1999.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Interkulturelles Lernen und internationale Schülerbegegnungen. Organizace a vedení kurzu pro učitele ze Španělska, Dánska, Nizozemí, Finska a České republiky. Karlsruhe, 10. 9. - 21. 9. 2000.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Interkulturelles Lernen und internationale Schülerbegegnungen. Organizace a vedení kurzu pro učitele ze Španělska, Dánska, Nizozemí, Finska a České republiky. Karlsruhe, 8. 9. - 19. 9. 2001.

Přednášky na univerzitě Regensburg v rámci mobilit Erasmus, 25. 11. - 2. 12. 2001.

  • Aktuelle Aspekte des Fremdsprachenunterrichts in Tschechien.
  • Kontrastive Phonetik.
  • Rhythmisches Sprechen im Deutschunterricht.
  • Probleme der Lehrwerkanalyse.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Konzert der Texte. Kreatives Schreiben nach Musik im Deutschunterricht. Workshop v rámci Dne učitelů němčiny (Deutschlehrertag). Organizátor: Goethe-Institut Inter-Nationes Praha. Praha. 16. 3. 2002.

Přednášky a semináře v rámci projektu "ČaF - Didakticko-metodické základy češtiny jako cizího jazyka". České Budějovice. 7. - 9. 1. 2005. (Projekt společný pro učitele z ČR a ze Saska - SRN.)

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Nejmodernější didaktické trendy ve výuce cizích jazyků. DVPP, Pedagogické centrum Karlovy Vary. 2. 2. 2005.

Přednášky a semináře v rámci projektu "ČaF - Didakticko-metodické základy češtiny jako cizího jazyka". Kralupy nad Vltavou. 25. - 27. 2. 2005. (Projekt společný pro učitele z ČR a ze Saska - SRN.)

Přednášky a semináře v rámci projektu "ČaF - Didakticko-metodické základy češtiny jako cizího jazyka". České Budějovice. 22. - 24. 4. 2005. (Projekt společný pro učitele z ČR a ze Saska - SRN.)

ANDRÁŠOVÁ, HANA. "Studio d". Metodický seminář k učebnici pro učitele středních škol a jazykových škol z jižních Čech. Organizátor: nakl. Fraus. České Budějovice, 19. 5. 2005.

Přednášky a semináře v rámci projektu "ČaF - Didakticko-metodické základy češtiny jako cizího jazyka". České Budějovice, 6. - 8. 1. 2006. (Projekt společný pro učitele z ČR a ze Saska - SRN.)

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Team Deutsch. Metodický seminář pro učitele němčiny a křest učebnice. Organizátor: ZVAS České Budějovice. České Budějovice, 27. 2. 2007.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Alles bunt. Metodický seminář pro učitele německého jazyka. Organizátor: Klett. Plzeň, 12. 3. 2007.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Alles bunt. Metodický seminář pro učitele německého jazyka. Organizátor: Klett. Teplice, 19. 3. 2007.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Počítačem podporovaná výuka německého jazyka. Seminář pro učitele středních škol. Organizátor ZVaS České Budějovice. České Budějovice, 18. 6. 2007.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Práce s inzeráty ve výuce češtiny pro cizince. Workshop v rámci 21. setkání Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. Organizátor: AUČCJ, SJOP ÚJOP UK Praha. Praha, 19. 4. 2008.

Křest knihy "Na cestě za češtinou". Knižní veletrh Praha. Organizátor: nakl. Klett. Praha, 24. 4. 2008.

ANDRÁŠOVÁ, HANA a NORBERT SEIBERT. Lehrer werden - Lehrer sein! Handlungsfelder, Handlungsformen und Kompetenzen im Lehrerberuf. Organizátor: univerzita Pasov a PF JU České Budějovice. České Budějovice, 5. 5. 2008.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Uplatnění učebních strategií v práci s literárním textem. Přednáška pro učitele českého jazyka pro cizince. Organizátor: Jazyková škola CZ Lingua, Praha. Leština/Strmilov, 16. 5. 2009.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Propojení cizího jazyka a vyučovacího předmětu na ZŠ. Vzdělávací kurz pro pedagogy ZŠ Matice školské, České Budějovice. Organizátor: ZvaS České Budějovice. České Budějovice, 3. - 10. 6. 2010.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Deutsch nach Englisch oder Deutsch mit Englisch? Workshop v rámci Dne učitelů němčiny (Deutschlehrertag). Organizátor: SGUN, ÖI Praha, Goethe-Institut Praha. Brno, 26. 3. 2011.

ANDRÁŠOVÁ, HANA a ALENA PODEPŘELOVÁ. Standardy pro základní vzdělávání. Workshop. Organizátor NIDV České Budějovice. České Budějovice, 19. 10. 2012.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Kommunikation im Klassenraum - wissen Lehrer und Schüler immer, wovon die Rede ist? Další vzdělávání pedagogických pracovníků. Organizátor: Sächsische Bildungsagentur a Friedrich-Schiller-Gymnasium Pirna. Pirna, 1. 3. 2013.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Výuka cizích jazyků na ZŠ. Aktuální úpravy RVP ZV. Přednáška v rámci setkání ředitelů fakultních škol a klinických pracovišť. Organizátor: Pedagogická fakulta JU. České Budějovice, 16. 4. 2013.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Pracovní seminář ke Standardům pro základní vzdělávání. Organizátor: NIDV, krajské pracoviště Ostrava. Ostrava, 26. 4. 2013.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Pracovní seminář ke Standardům pro základní vzdělávání. Organizátor: NIDV, pracoviště Karlovy Vary. Karlovy Vary, 2. 5. 2013.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Pracovní seminář ke Standardům pro základní vzdělávání. Organizátor: NIDV, pracoviště Jihlava. Jihlava, 16. 5. 2013.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Upravený rámcový program pro základní vzdělávání platný od 1. 9. 2013. Význam výuky druhého cizího jazyka a její specifika v jihočeském regionu. Přednáška v rámci Setkání ředitelů úplných základních škol. Organizátor: ZVaS České Budějovice. České Budějovice, 9. 6. 2013

ANDRÁŠOVÁ, HANA a VĚRA JANÍKOVÁ. Jazyková gramotnost - hodnocení výuky. Dvoudenní seminář pro inspektory. Organizátor: ČŠI Praha. Praha, 15. - 16. 6. 2016.

ANDRÁŠOVÁ, HANA a VĚRA JANÍKOVÁ. Jazyková gramotnost - hodnocení výuky. Dvoudenní seminář pro inspektory. Organizátor: ČŠI Praha. Olomouc, 28. - 29. 6. 2016.

 

Seznam odborných, vědeckých a uměleckých prací

 

Monografie

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tvořivé psaní v němčině. Brno: Marek Konečný, 2005. 155 stran. ISBN 80-903516-3-8

ANDRÁŠOVÁ, HANA a ALENA KŘIKAVOVÁ. Doprovodná studie k výuce NJ v MŠ a ZŠ. Projekt IB-KSP M00228. České Budějovice: ZVaS, 2014. 99 stran. ISBN 978-80-260-6677-4.

 

Další významné práce

ANDRÁŠOVÁ, HANA a kol. Nürnberger Empfehlungen zum frühen Fremdsprachen-lernen. München: Goethe-Institut, Dürr + Kessler Verlag. 1. vydání 1996, 32 stran. ISBN 3-8018-9200-X; 2. přepracované vydání - München: Goethe-Institut, Dürr + Kessler Verlag, 1997, 32 stran. ISBN 3-8018-9200-X

Kol.: PrimaR 1998, roč. 7, č. 20. Regensburg: Dürr + Kessler, 64 stran. ISSN 0942-0533 (Pozn.: Časopis vznikl jako společné dílo 12 autorů. Jejich jména nejsou uváděna u jednotlivých článků. Autorský podíl na stranách 4-21, 32-39)

 

Kapitoly v monografiích

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Profil absolventa v oboru učitelství německého jazyka. In: Podrápská, Kamila a Michaela Baloghová, eds. Profil učitele cizího jazyka. Úvahy k pregraduální přípravě učitele cizího jazyka na pedagogických fakultách. Liberec: Technická univerzita, 2001, s. 62 - 63. ISBN 80-7083-506-0

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tschechische Aussprache für Ausländer. In: Janíková, Věra a Brigitte Sorger. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre. Brno: ACADEMICUS, 2009, s. 10 - 19. ISBN 978-80-87192-04-7

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Němčina jako další cizí jazyk po angličtině. In: Janíková, Věra a kol.: Výuka cizích jazyků. Ediční řada: Pedagogika. Praha: Grada, 2011, s. 133 - 159. ISBN 978-80-247-3512-2

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tertiärsprachendidaktik und Mehrsprachigkeits-forschung. Anmerkungen zum Stand und zukünftigen Bedarf in Tschechien. In: Sorger, Brigitte a Věra Janíková, eds. Mehrsprachigkeit in der Tschechischen Republik am Beispiel Deutsch nach Englisch. Brno: Tribun, 2011, s. 29 - 38. ISBN 978-80-263-0203-2

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Der Einfluss des Englischen auf die deutsche Sprache - eine neue Fehlerquelle? In: JANÍKOVÁ, VĚRA a BRIGITTE SORGER, eds. Deutsch als Sprache der (Geistes)Wissenschaften. Didaktik - Deutsch als Fremdsprache. Brno: Tribun EU, 2013, s. 7 - 22. ISBN 978-80-263-0377-0

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Interferenzen beim mehrsprachigen Schreiben. In: SORGER, BRIGITTE et al. (eds.). Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz. Brno: Tribun EU, 2013, s. 38 - 51. ISBN 978-80-263-0558-3

 

Původní vědecké články v časopisech

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Nácvik výslovnosti v hodinách němčiny na 1. stupni ZŠ. Cizí jazyky, 1995 - 1996, roč. 39, č. 9 - 10, s. 161 - 163. ISSN 1210-1811

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Hodnocení ústního projevu žáků ve výuce cizího jazyka. Cizí jazyky, 1999 - 2000, roč. 43, č. 4. Plzeň: Fraus, s. 124 - 126. ISSN 1210-1811

ANDRÁŠOVÁ, HANA. K sebehodnocení žáků v hodinách cizího jazyka. Cizí jazyky, 2000 - 2001, roč. 44, č. 2, s. 49 - 50. ISSN 1210-1811

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Lieder im Grammatikunterricht. Didaktischer Beitrag No. 44. Babylonia, 2003, č. 2. 6 stran. ISSN 1420-0007

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Už zase ta gramatika? Cizí jazyky, 2003/2004, roč. 47, č. 4, s. 1 - 4. ISSN 1210-1811

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Spaß am Testen in der Primarstufe. Babylonia, 2006, č. 1, s. 37 - 39. Comano: Fondazione Lingue e Culture. ISSN 1420-0007

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Mehrsprachigkeit - Fremdsprachenpolitische und curriculare Gedanken zu einem aktuellen Thema der Fremdsprachendidaktik. ACC JOURNAL, 2010, roč. XVI, Issue B, Social Sciences and Economics, s. 5 - 12. ISSN 1803-9782

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Sind Tschechische Schüler am Deutschunterricht (noch) interessiert? Babylonia, 2014, č. 2, s. 84 - 87. Comano: Fondazione Lingue e Culture. ISSN 1420-0007

 

Editorství tematických sborníků

ANDRÁŠOVÁ, HANA a ALENA PODEPŘELOVÁ, eds. Evropský rok jazyků a já 2001. Sborník soutěžních prací. České Budějovice: DAG, 2001, 68 stran. ISBN 80-238-7528-0

ANDRÁŠOVÁ, HANA, ed. Celostní pedagogika. Podpora kompetencí učitele pro rozvoj kultury učení v jazykově, kulturně a výkonnostně heterogenních třídách podle principů a zkušeností celostní pedagogiky. Projekt 71520-CP-2-2000-1-AT-Comenius-C 3.1. České Budějovice, 2002, 156 stran.

ANDRÁŠOVÁ, HANA, PETER ERNST a LIBUŠE SPÁČILOVÁ, eds. Germanistik genießen. Gedenkschrift für Doc. Dr.phil. Hildegard Boková. Schriften zur diachronen Sprachwissenschaft, Band 15. Wien: Praesens Verlag, 2006, 528 stran. ISBN-10: 3-7069-0394-6

ANDRÁŠOVÁ, HANA, ed. Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ. Praha: Raabe, 2006. 122 stran. ISBN 80-86307-29-8

ANDRÁŠOVÁ, HANA, PETER ERNST a LIBUŠE SPÁČILOVÁ, eds. Historia vero testis temporum. Festschrift für Václav Bok zum 70. Geburtstag. Schriften zur diachronen Sprachwissenschaft, Band 20. Wien: Praesens Verlag, 2009. 271 stran. ISBN 978-3-7069-0586-2

ANDRÁŠOVÁ, HANA, Norbert SEIBERT, Doris CIHLARS und Thomas PIMINGSDORFER (Hrsg.). PActIKum. Projekt zum Erwerb interkultureller Kompetenz in der LehrerInnenausbildung in Bayern und Tschechien. Passau: 2014. 50 stran ISBN 978-3-9811464-6-2

ANDRÁŠOVÁ, HANA a VĚRA JANÍKOVÁ (eds.). Deutsch ohne Grenzen. Didaktik Deutsch als Fremdsprache. Brno: Tribun, 2015. 372 stran. ISBN 978-80-263-0932-1

ANDRÁŠOVÁ, HANA und RAINER HÜNECKE (Hrsg.). Liber Amicorum. Symposium und Festschrift für Prof. Václav Bok zum 75. Geburtstag. České Budějovice 7. - 9. 5. 2014. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2016. ISBN 978-80-7394-566-4

 

Původní vědecké články ve sbornících

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Das Geschenk - ein Lehrwerk der Zukunft. In. Sborník III. mezinárodní konference Svazu germanistů a učitelů němčiny Slovenska. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 1996, s. 87 - 88.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Die Gestaltpädagogik und ich. In: Bürmann, Jürgen, Ursula Forster a Ute Kienzl, eds. Gestaltpädagogik als Brücke zum Fremden. Förderung der Lehrerkompetenzen und der Lernkultur in Europa. Projekt 71520-CP-2-2000-1-AT-Comenius-C 3.1. Mainz 2001, s. 38.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Analyse des aktuellen Standes der Sprachbildung. In: Europäische Sprachenvielfalt - Chance oder Herausforderung für die deutsche Sprache? Zborník príspevkov zo VII. medzinárodnej konferencie SUNG. Banská Bystrica: SUNG, 2004, s. 605 - 609. ISBN 80-89057-05-5

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Využití multimediálního výukového programu "redaktion-D" ve výuce německého jazyka na základních a středních školách. In: Pedagogický software 2004. CD-ROM. Sekce 1C. JU: České Budějovice, 2004. ISBN 80-85645-49-1

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Počítačem podporovaná výuka německého jazyka jako nedílná součást lingvodidaktické přípravy budoucích učitelů němčiny. In: Inovativní tendence v kurikulu studijního oboru "Učitelství německého jazyka pro základní školy". Sborník prací Pedagogické fakulty MU v Brně, sv. 182, č. 2. Brno: PdF MU, 2005. ISBN 80-210-3697-4

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Deutsch als Fremdsprache in Tschechien. In: ANDRÁŠOVÁ, HANA, PETER ERNST a LIBUŠE SPÁČILOVÁ, eds. Germanistik genießen. Gedenkschrift für Doc. Dr.phil. Hildegard Boková. Schriften zur diachronen Sprachwissenschaft, Band 15. Wien: Praesens Verlag, 2006, s. 27 - 36. ISBN-10: 3-7069-0394-6

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Cizí jazyk. In: ANDRÁŠOVÁ, HANA, ed. Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ. Praha: Raabe, 2006, s. 31 - 40. ISBN: 80-86307-29-8

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Cizí jazyk. In: STARÁ, JANA, ed. Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ. Praha: Raabe, 2006, s. 25 - 31. ISBN: 80-86307-28-X

ANDRÁŠOVÁ, HANA a JANA SCHULZ. Didaktik der zweisprachigen Erziehung in der Schule - Anforderungen an die Aus- und Weiterbildung. In: Erfolgreich über Immersion zur Mehrsprachigkeit in der Euroregion Neiße - Nisa - Nysa. Schmochtitz: Pontes, 2007, s. 73 - 74.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Metodické zásady nácviku české výslovnosti pro výuku cizinců. In: ŠTINDLOVÁ, BARBORA a JANA ČEMUSOVÁ, eds. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2006 - 2007. Praha: Akropolis, 2007, s. 79 - 94. ISBN 978-80-86903-58-3

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Verbale Beurteilung von Schülerleistungen im Fach Deutsch als Fremdsprache. In: KRATOCHVÍLOVÁ, IVA a JANA NÁLEPOVÁ, eds. "Sprache: Deutsch". Sborník prací z mezinárodní konference. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2008, s. 115 - 123. ISBN 978-80-7248-463-8

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Verbale Beurteilung von Schülerleistungen im Fach Deutsch als Fremdsprache. In: STAHL, THOMAS a GABRIELA EGERSDORFOVÁ, eds. Deutsch macht Schule. Sborník prací z mezinárodní konference. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta, 2008, s. 7 - 18. ISBN 978-80-7043-684-4

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tschechisch als Fremdsprache - Didaktische Überlegungen im Rahmen der Lehrerausbildung zum Fremdsprachenunterricht. In: SEIBERT, NORBERT a DORIS CIHLARS, eds. PaneCZ-Manual. Beratung als Orientierungshilfe für ein Lehramtstudium. Optimierung von Ausbildungsstrukturen zur Förderung der Hummanressourcen und Nutzung von Netzwerken. Passau: Universität Passau, 2008, s. 53 - 67. ISBN 978-3-9811464-4-8

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Perspektiven des Germanistikstudiums an der Pädagogischen Fakultät der Südböhmischen Universität in České Budějovice. In: KUSOVÁ, JANA. ed. Beiträge zur Germanistik in Hochschule und historischer Philologie. Augsburg: Wißner-Verlag, 2011, s. 18 - 25. ISBN 978-3-89639-807-9

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Kommunikative Interaktionen im frühen Deutschunterricht. Teilergebnisse eines videobasierten Forschungsprojekts. In: ANDRÁŠOVÁ, HANA a VĚRA JANÍKOVÁ (eds.). Deutsch ohne Grenzen. Didaktik Deutsch als Fremdsprache. Brno: Tribun, 2015. S. 17 - 39. ISBN 978-80-263-0932-1

 

Vyžádané přednášky

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Die Gegenwartssituation im Fremdsprachenunterricht in der Tschechischen Republik. Konference Deutschunterricht für jüngere Schüler. Organizátor: Association for language learning a Goethe-Institut. Universität York, England, 2. 5. - 5. 5. 1995.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Fortbildungskonzepte für den Primarbereich. XI. mezinárodní kongres germanistů. Organizátor: Internationaler Deutschlehrerverband. Amsterdam, 4. - 9. srpna 1997.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Die Rolle des interkulturellen Lernens - Arbeit mit authentischen Unterrichtsmaterialien. Konference: Kulturmetropole Berlin. Berlin, 20. 2. - 26. 2. 1999.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Hodnocení a sebehodnocení žáků ve výuce cizího jazyka. Konference K teoretickým základům didaktiky cizích jazyků. Organizátor: PdF UK Praha. Praha, 8. 4. 1999.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Strategien zur Erweiterung des kulturellen Horizonts im Deutschunterricht: ein Beispiel in finnischer Sprache. Konference: XII. Internationale Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer. Organizátor: Internationaler Deutschlehrerverband. Luzern, 30. 7. - 4. 8. 2001.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Reálie jako součást a motivační činitel výuky němčiny. 1. konference učitelů německého a anglického jazyka na ZŠ a SŠ. Organizátor: Pedagogické centrum České Budějovice. České Budějovice, 24. 9. 2001.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. ILTIS - Projekt und seine Ergebnisse im Bereich des interkulturellen Lernens und des Fremdsprachenerwerbs. Konference Languages: Promoting Good Practice. Rotterdam, 15. 11. - 18. 11. 2001.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Evropské jazykové portfolio. II. konference učitelů německého a anglického jazyka na ZŠ a SŠ. Organizátor: Pedagogické centrum České Budějovice. České Budějovice, 25. 9. 2002.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. ILTIS - Projekt und seine Ergebnisse im Bereich des interkulturellen Lernens und des Fremdsprachenerwerbs. Konference Effizientes Lehren und Erlernen von mehreren Fremdsprachen in der Schule - Koordinierung, Planung, Strukturierung. Fokus auf Deutsch als Folgefremdsprache nach Englisch als erster Fremdsprache. Organizátor: European Centre for Modern Languages Graz. Graz, 12. - 14. 6. 2003.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Využití multimediálního výukového programu "redaktion-D" ve výuce německého jazyka na základních a středních školách. Konference Pedagogický software 2004. Organizátor: JU v Českých Budějovicích. České Budějovice, 9. 6. - 10. 6. 2004.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Aktuální tendence ve výuce německého jazyka. Konference Die Situation der Deutschlehrerfortbildung in der Tschechischen Republik. Organizátor: Goethe-Institut Praha. Praha, 26. 8. - 27. 8. 2004

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Ansatz des Multimedia-Sprachkurses "redaktion-D" im Deutschunterricht an den Grund- und Mittelschulen. VII. internationale Tagung des Verbandes der Deutschlehrer und Germanisten der Slowakei. Organizátor: Verband der Deutschlehrer und Germanisten der Slowakei. Banská Bystrica, 1. 9. - 4. 9. 2004

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Präsentation des Projekts "Sonda 2004" VII. internationale Tagung des Verbandes der Deutschlehrer und Germanisten der Slowakei. Organizátor: Verband der Deutschlehrer und Germanisten der Slowakei. Banská Bystrica, 1. 9. - 4. 9. 2004

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Počítačem podporovaná výuka německého jazyka jako nedílná součást lingvodidaktické přípravy budoucích učitelů němčiny. Konference Inovativní tendence v kurikulu studijního oboru "Učitelství německého jazyka pro základní školy". Organizátor: Pedagogická fakulta MU Brno. Brno, 20. 9. 2004.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Rámcový vzdělávací program - jak na to? Den učitelů němčiny. Organizátor: Goethe-Institut Praha a Pedagogické centrum České Budějovice. České Budějovice, 2. 10. 2004.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Förderung von Viel-und Mehrsprachigkeit in Europa am Beispiel von Tschechisch als Fremdsprache. IDT 2005 - XIII. Internationale Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer. Organizátor: Internationaler Deutschlehrerverband. Graz, 1. 8. - 6. 8. 2005.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Cesta za češtinou. Metodická podpora výuky čeština jako cizího jazyka. Konference Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. Organizátor: Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. Praha, 14. 4. 2007.

ANDRÁŠOVÁ, HANA a Jana Schulz. Didaktik der zweisprachigen Erziehung in der Schule - Anforderungen an die Aus- und Weiterbildung von Lehrkräften. Konference Erfolgreich über Immersion zur Mehrsprachigkeit in der Euroregion Neiße - Nisa - Nysa. Schmochtitz, 28. 9. - 29. 9. 2007.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Schlüsselkompetenzen der Deutschlehrkräfte. Mezinárodní konference "Sprache: Deutsch". Organizátor: Slezská univerzita v Opavě. Sambachshof, 5. - 11. 11. 2007.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tschechische Aussprache für Ausländer. Konference Bundeskongress GMF 2008 (Gesamtverband moderner Sprachen). Organizátor: Gesamtverband moderner Sprachen. Leipzig, 27. 3. - 29. 3. 2008.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Na cestě za češtinou. Představení učebního materiálu. 21. setkání Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. Organizátor: Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. ÚJOP UK Praha, 19. 4. 2008.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Vorbereitung der Pädagogen für binationale Projekte. Festtage zum 10-jährigen Bestehen des binationalen Bildungsganges. Mezinárodní konference Kompetenzenentwicklung im Kontext binational-bilingualer Bildungsprojekte. Organizátor: Friedrich-Schiller-Gymnasium Pirna. Pirna, 15. 5. - 16. 5. 2008.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Perspektiven des Germanistikstudiums an der Pädagogischen Fakultät der Südböhmischen Universität in České Budějovice. Mezinárodní konference Kooperative sprachwissenschaftliche Konferenz der Südböhmischen Universität und der Universität Augsburg. Organizátor: PF JU v Českých Budějovicích. České Budějovice, 23. 5. 2009.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Deutsch nach Englisch. Mach mit, bleib fit! Tag der offenen Tür für Deutschlehrer(innen). Organizátor: Polyglot, Goethe-Institut Praha, JU. České Budějovice, 3. 10. 2009.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Mehrsprachigkeitsforschung - Präsentation der Ergebnisse. Vystoupení na katedře německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty MU Brno v rámci projektu GA ČR č. P407/11/0321. PdF MU Brno, 24. 3. 2011.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tschechisch als Fremdsprache - ein Beispiel für Erziehung zu Mehrsprachigkeit. Přednáška na mezinárodní konferenci pořádané v rámci projektu Tandemové vzdělávání pro české vzdělávací instituce, CZ.1.07/3.2.08/01.0004. Organizátor: Pädagogische Hochschule OÖ Linz. Linz, 12. 5. 2011.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Zum Stand der Tertiärsprachenforschung in Tschechien. Mezinárodní konference Mehrsprachigkeit am Beispiel Deutsch nach Englisch - in Forschung und schulischer Praxis. Organizátor: Pedagogická fakulta MU Brno. Brno, 20. - 21. 10. 2011.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Byrams Konzept der interkulturellen kommunikativen Kompetenz. Textarbeit im Tschechisch als Fremdsprache-Unterricht als einer der Wege zur Durchsetzung der Mehrsprachigkeit. Cyklus přednášek v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Pirna, 14. 11. 2011.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Fremdsprachenunterricht vor und nach 1989 in Tschechien. Přednáška pro studenty Pädagogische Hochschule OÖ Linz. Organizátor: Katedra germanistiky PF JU v Českých Budějovicích. České Budějovice, 22. 12. 2011.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Výchova žáků k mnohojazyčnosti v podmínkách současné školy. Pedagogické dny. Organizátor: Katedra pedagogiky a psychologie PF JU v Českých Budějovicích. České Budějovice, 5. 3. 2012.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Motivation für Deutsch in Südböhmen. Konference Deutsch an der Grenze. Organizátor: Pedagogická fakulta ZCU Plzeň, Centrum Bavaria Bohemia a Universität Regensburg. Schönsee, 12. 4. 2012.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Der Einfluss des Englischen auf die deutsche Sprache - eine neue Fehlerquelle? Mezinárodní konference Deutsch als Sprache der (Geistes)Wissenschaften. Organizátor: Svaz germanistů ČR. Olomouc, 7. - 18. 5. 2012.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Das tschechische Schulsystem im Wandel der Zeit und Ausbildung der Lehrerkräfte in der Tschechischen Republik. Přednášky pro bavorské učitele v rámci vzdělávacího cyklu "Bildung und Kultur in der Donau - Moldau - Region". Organizátor: Katedra germanistiky PF JU v Českých Budějovicích. České Budějovice, 25. 6. - 29. 6. 2012.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Mají čeští žáci zájem o cizí jazyky? Konference "Kreativně k jazykové výuce". Organizátor: Národní agentura pro evropské vzdělávací programy. Praha, 24. 9. 2012.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Čeština a němčina - jazyky blízké či vzdálené? Zahajovací přednáška, byla tlumočena. Mezinárodní konference "Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů". Organizátor: ZVaS České Budějovice a ZVaS Brno. České Budějovice, 29. 10. 2012.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Kulturstandards im Vergleich. V rámci projektu "Interkultureller Kompetenzerwerb in der Lehrerausbildung". Organizátor: Katedra germanistiky PF JU v Českých Budějovicích a Universität Passau. České Budějovice, 13. 12. 2012.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Bildungsstandards für Deutsch als Fremdsprache in der Tschechischen Republik. Mezinárodní konference "Bildung und Sprachen in Europa". Organizátor: Katedra německého jazyka, Pedagogická fakulta MU Brno. Brno, 13. - 14. 6. 2013

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Klasifikace chyb způsobených vlivem angličtiny na němčinu. 2. mezinárodní konference k podpoře výuky druhého a dalších cizích jazyků na školách "Podpora vícejazyčnosti ve školách". Organizátor: NIDV, MŠMT ve spolupráci s kulturními instituty zahraničních států sdruženými EUNIC. Praha: MŠMT, 23. září 2013.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Interferenzen beim mehrsprachigen Schreiben. Mezinárodní konference "Der Einfluss der Mehrsprachigkeit auf die Schreibkompetenz" . Organizátor: Katedra německého jazyka, Pedagogická fakulta MU Brno. Brno, 24. 10. 2013.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Klasifikace chyb způsobených vlivem angličtiny na němčinu. Podpora vícejazyčnosti. Motivační setkání vyučujících cizích jazyků. Organizátor: NIDV, MŠMT. České Budějovice: NIDV, 26. 11. 2013.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Interakce mezi dítětem, učitelkou a vrstevníky v kontextu rané imerze. Mezinárodní konference "Interkulturní vzdělání dětí žáků a pedagogů". Organizátor: ZVaS České Budějovice. Pulkau, 26. května 2014.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Kommunikative Interaktionen im frühen Deutschunterricht. Analyse von Videoaufnahmen. Mezinárodní konference "Deutsch ohne Grenzen". Organizátor: SG ČR, PF JU, FF JU. České Budějovice, 16. - 18. 9. 2014.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tschechische Aussprache für Ausländer. Kolloquium "Theorie und Praxis der Fremd- und Muttersprachenausbildung". Organizátor: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně Ústí nad Labem, 27. - 28. Februar 2015.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Zur Stellung des Englischen im Deutschunterricht. Plenární přednáška v rámci DLT 2016 Organizátor: GI Praha a SGUN Praha, 1. 4. 2016.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Fehler im mündlichen Sprachgebrauch unter dem Einfluss des Englischen. Referát v rámci konference "Zentrum und Peripherie". Organizátor: Svaz germanistů ČR a Slezská univerzita v Opavě. Opava 25. - 27. 5. 2016.

 

Abstrakta spojená s aktivní účastí na konferencích

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Sind tschechische Schüler am Deutschunterricht (noch) interessiert? In: XIII. Kongress der Internationalen Vereinigung für Germanistik. Germanistik zwischen Tradition und Innovation. Abstract. Shanghai: Tongji-Universität, 2015. S. 391.

 

Seznam prezentací na konferencích, z nichž nebyl vydán sborník

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Entwicklung der kommunikativen Kompetenz - neue Ansätze. Konference Methods for Facilitating Communicative Competence in a Multicultural Society. Organizátor: Evropské středisko pro cizí jazyky ve Štýrském Hradci. Sarajevo, 5. - 9. 5. 1998.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Mnohojazyčnost v podmínkách české školy. Konference Vícejazyčnost v České republice. Organizátor: MŠMT a Goethe-Institut Praha. 28. 3. 2006. Současně: vedení sekce Raná výuka cizích jazyků.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Motivace k jazykovému vzdělávání, jazykově a obsahově integrované učení (CLIL). Konference Kreativně k jazykové výuce II. Organizátor: Národní agentura Socrates. Praha, 27. 11. 2006.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Zur Stellung der deutschen Sprache im tschechischen Bildungssystem. Kulatý stůl Deutsch in Tschechien auf verlorenem Posten? Wollen die Tschechen wirklich nicht Deutsch lernen? Organizátor: Rakouské kulturní fórum a Goethe-Institut Praha. Goethe-Institut Praha, 26. 1. 2010.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Mehrsprachigkeit in Tschechien - Deutsch nach Englisch - Deutsch mit Englisch. Mezinárodní konference Postavení germanistiky v České republice po boloňské reformě. Organizátor: Svaz germanistů ČR a Ústav germánských studií FF UK Praha. FF UK Praha, 16. - 17. 9. 2010.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Sind tschechische Schüler noch am Deutschunterricht interessiert? Mezinárodní konference 20. Linguistik-Tage in Prag. Organizátor: Gesellschaft für Sprache. Metropolitní univerzita v Praze, 26. - 28. 5. 2011.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Deutsch an Schulen in Budweis und in Südböhmen. Mezinárodní konference GIP Augsburg - Budweis "Perspektiven der Germanistik in Tschechien - Das Beispiel Budweis". Organizátor: FF JU České Budějovice. České Budějovice, 11. - 12. 10. 2011.

 

Publikované recenze

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) KOUŘIMSKÁ, MILADA a kol. Heute haben wir Deutsch. In: Cizí jazyky 1998 - 1999, roč. 42, č. 9 - 10, s. 176, 179. ISSN 1210-0811

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) TLUSTÝ, PETR a MARIELE U. WICKE. Spaß mit Max. Plzeň: Fraus, 2002. In: Cizí jazyky 2002 - 2003, roč. 46, č. 1, s. 32. ISSN 1210-0811

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANÍKOVÁ, VĚRA. Konkrétní poezie a výuka německého jazyka. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta 2002, 113 stran. In: Cizí jazyky 2003 - 2004, roč. 47, č. 1, s. 43. ISSN 1210-0811

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANKÁSKOVÁ, MILUŠE a KARLA ULBERT. Ene mene - 1. a 2.díl. Nakl. Polyglot 2003-2004. In: Cizí jazyky, roč. 48, 2004/2005, č. 4, s. 147. ISSN 1210-0811

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) KORDOVÁ - FLEISCHMANNOVÁ, VERONIKA a kol.: Deutsch mit Spaß. Praha: Raabe, 2004. In: Cizí jazyky, roč. 49, 2005/2006, č. 1, s. 41 - 42. ISSN 1210-0811

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) VĚRA JANÍKOVÁ: Mnohojazyčnost a didaktika cizích jazyků. In: Universitas, č. 4, roč. 48. Brno: Masarykova univerzita, 2015, str. 65 - 67. ISSN 1211-3387

ANDRÁŠOVÁ, Hana (recenze na) HOLUBOVÁ, Ladislava et al. Materiály pro výuku českého jazyka v Bavorsku. Stupeň A2. Mnichov: Bavorské státní ministerstvo školství a kultury, 2014. Recenze. In: Czech Language News. Fall 2015. No. 43. IATC-NAATC. Providence: Brown University, 2015. ISSN 1095-2950 Dostupné z http://wredhor.pair.com/signatur/iatc/pdf/15fall.pdf

 

Nepublikované recenze, lektorské posudky

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) PASTUSZKOVÁ. JITKA a MIRJANA PANSKÁ. Peter geht in die Welt. 2. vydání. Praha: Albatros, 1991. Posudek pro pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) KOCVEROVÁ, MARIE a DANA PILNÁ. Ich lerne Deutsch. Učím se německy. 1., 2. a 3. díl. České Budějovice: Typ, 1993. Posudek pro nakladatelství Typ.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) PIEPHO, HANS-EBERHARD. Elemente. 1. díl, Köln: Dürr + Kessler, 1996. Posudek pro nakladatelství Dürr + Kessler.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) NEUMANNOVÁ, JARMILA a PETR TLUSTÝ. Das Geschenk. 1díl. Plzeň: Fraus, 1997. 2. díl. Praha: Fortuna, 1997. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) KOUŘIMSKÁ, MILADA a kol. Heute haben wir Deutsch. Strakonice: Agentura JIRCO, 1. - 5. díl. 1997. Posudek pro nakladatelství JIRCO.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) HOFFMANNOVÁ, JANA. Wer? Wie? Was? Soubor testů. Praha: Kvarta, 1999. Posudek pro nakl. Kvarta.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) MAROUŠKOVÁ, MARIE a VLADIMÍR ECK. Nová němčina 4. Pracovní sešit. Praha: Fortuna, 2000. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) ZBRANKOVÁ, MILENA a kol. Start mit Max. 2. díl. Plzeň: Fraus, 2000. Posudek pro nakladatelství Fraus.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) AUFDERSTRAßE, HARTMUT, JUTTA MÜLLER a THOMAS STORZ. Delfin. Ismaning: Hueber, 2001. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) ŠÁRA, Milan a kol. Prahová úroveň. Čeština jako cizí jazyk. Strasbourg: UK Praha - Council of Europe, 2001. Posudek pro MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) HIELSCHER, ANDREA a KATEŘINA ŠICHOVÁ. Deutsch. Základní slovní zásoba němčiny. Praha: Kvarta 2002. Posudek pro nakladatelství Kvarta.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) ZAJÍCOVÁ, Pavla. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Ostrava: Ostravská univerzita - Filozofická fakulta, 2002. Posudek pro FF OU.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANKÁSKOVÁ, MILUŠE, KARLA ULBERT a DORIS DUSILOVÁ. Ene mene 1. Praha: Polyglot, 2003. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) AUFDERSTRAßE, HARTMUT a kol.: Themen aktuell 1, 2. Ismaning: Hueber, 2004. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANKÁSKOVÁ, MILUŠE, KARLA ULBERT a DORIS DUSILOVÁ. Ene mene 2. Praha: Polyglot, 2004. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANKÁSKOVÁ, MILUŠE a kol. Tintenfass. Učebnice němčiny pro 3. ročník ZŠ. Praha: Polyglot, 2004. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) KORDOVÁ - FLEISCHMANNOVÁ, VERONIKA a kol.: Deutsch mit Spaß. Praha: Raabe, 2004. Posudek pro nakladatelství Raabe.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) FUNK, HERMANN, MICHAEL KOENIG a UTE KOITHAN. geni@l. Kursbuch B1, Arbeitsbuch B1, Lehrerhandbuch B1. Berlin - München: Langenscheidt, 2004. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) LENČOVÁ, IRENA. Spaß mit Max 3. Plzeň: Fraus, 2005. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) NIEBISCH, DANIELA a kol. Schritte international. 1. a 2. díl. Ismaning: Hueber, 2006. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) HASILOVÁ, HELENA. Pozor, začínáme! 1. a 2. díl. Praha: Fortuna, 2006. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANKÁSKOVÁ, MILUŠE a kol. Tintenfass . Učebnice němčiny pro 4. ročník ZŠ. Praha: Polyglot, 2006. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JIN, FRIEDERIKE a kol. Prima. Deutsch für Jugendliche. Plzeň: Fraus, 2007. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) MOTTA GIORGIO. Wir 3. Praha: Klett, 2007. Posudek pro nakladatelství Klett.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) FIŠAROVÁ, OLGA a MILENA ZBRANKOVÁ. Start mit Max 2. Plzeň: Fraus, 2007. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) MOTTA, GIORGIO a kol. direkt 2. Němčina pro střední školy. Praha: Klett, 2007. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) FIŠAROVÁ, OLGA a MILENA ZBRANKOVÁ. Deutsch mit Max 2. Plzeň: Fraus, 2007. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JIN, FRIEDERIKE a kol. Prima A. 1/2 díl. Plzeň: Fraus, 2008. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) KOPP, GABRIELE, SIEGFRIED BÜTTNER a JOSEF ALBERTI. Planet 2, 3. Deutsch für Jugendliche. Ismaning: Hueber Verlag, 2008. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) HILPERT, SILKE a kol. Schritte international 5, 6. Ismaning: Hueber, 2009. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) MOTTA, GIORGIO a kol. Direkt 2. Němčina pro střední školy. Praha: Klett, 2009. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANKÁSKOVÁ, MILUŠE, DORIS DUSILOVÁ, MARK SCHNEIDER a JENS KRÜGER. Macht mit! 2. díl. Praha: Polyglot, 2010. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) VLČKOVÁ, IRENA. Reforma vysokoškolského studia v kontextu evropské vzdělávací politiky. Liberec: Technická univerzita, 2010. Posudek pro TU Liberec.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) MOTTA, GIORGIO. Wir 1 - 3. Praha: Klett, 2010. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JIN, FRIEDERIKE, LUTZ ROHRMANN a MAGDALENA MICHALAK. Prima B1 5. díl. Plzeň: Fraus, 2010. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANKÁSKOVÁ, MILUŠE a kol. Macht mit! 2. díl. Praha: Polyglot, 2010. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANÍKOVÁ, VĚRA a SVĚTLANA HANUŠOVÁ, eds. Cizí jazyky ve výzkumu. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2010. Posudek pro Pedagogickou fakultu MU Brno.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANKÁSKOVÁ, MILUŠE a kol. Macht mit, 3. díl. Praha: Polyglot, 2010. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) NEUMANNOVÁ, HELENA. Euroregion Nisa a jeho vzdělanostní potenciál. Liberec: Technická univerzita, 2011. Posudek pro TU Liberec.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) AUSTOVÁ, KATEŘINA a kol. Čeština 2. Tschechisch für die Sekundarstufe 1. Lehrbuch. St. Pölten: Sprachkompetenzzentrum, 2011. Posudek pro Sprachkompetenzzentrum St. Pölten.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) KOPP, GABRIELE, SIEGFRIED BÜTTNER a JOSEF ALBERTI. Planetino 2. Ismaning: Hueber Verlag, 2011. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) KOPP, GABRIELE, SIEGFRIED BÜTTNER a JOSEF ALBERTI. Planetino 3. Ismaning: Hueber Verlag, 2012. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANÍKOVÁ, VĚRA, MICHAELA PÍŠOVÁ A SVĚTLANA HANUŠOVÁ (eds.). Výzkum výuky cizích jazyků III. Brno: MU, 2014. 379 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 171. ISBN 978-80-210-7568-9

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) MOTTA, Giorgio et al. Wir neu 1. Praha: Ernst Klett Sprachen, 2015. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) MOTTA, Giorgio et al. Wir neu 2. Praha: Ernst Klett Sprachen, 2015. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) DUSILOVÁ, Doris. Passt schon! 2. díl. Praha: Polyglot, 2015. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANÍKOVÁ, Věra, Světlana HANUŠOVÁ a Michaela PÍŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Muni Press, 2015. 204 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 172. ISBN 978-80-210-8120-8.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) BEŇOVÁ, Zuzana, Petr HLADÍK a Iris MILDE. d.leicht 1. Praha: Ernst Klett Sprachen, 2016. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) FUNK Hermann a kol. studio [21] - B1. Plzeň: Fraus, 2016. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) SANDER Ilse a kol. DaF im Unternehmen - A2. Praha: Ernst Klett Sprachen, 2016. Posudek pro udělení doložky MŠMT.

 

Ostatní

 

Recenze na dizertační práce

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) LENČOVÁ, IVICA: Integrovanie literárnych textov do vyučovania nemeckého jazyka pre začiatočníkov na základných školách a osemročných gymnáziách. Dizertační práce. Bratislava: UK Bratislava, 2004. Oponentský posudek dizertační práce UK Bratislava.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) ANTOŠOVÁ, JARMILA: Aspekty autonomního učení a reflexe metodických postupů při nácviku kontextualizované slovní zásoby. Dizertační práce. Praha: PdF UK, 2005. Oponentský posudek pro PdF UK Praha.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) KLÁPŠŤOVÁ, KVĚTOSLAVA: Prvky podporující autonomii studujících v současných učebnicích německého jazyka pro střední školy a jazykové kurzy. Dizertační práce. Praha: PdF UK, 2005. Oponentský posudek pro PdF UK Praha.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) NEUMANNOVÁ, HELENA. Jazyková kvalifikace vysokoškoláků ekonomického směru na trhu pracovních příležitostí. Specifika Euroregionu Nisa. Dizertační práce. Praha: PdF UK, 2008. Oponentský posudek pro PdF UK Praha.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) VLČKOVÁ, IRENA. Jazykové vzdělávání na vysoké škole v procesu internacionalizace. Dizertační práce. Praha: PdF UK, 2008. Oponentský posudek pro PdF UK Praha.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) ANTOŠOVÁ, JARMILA. Aspekty autonomního učení a reflexe metodických postupů při nácviku kontextualizované slovní zásoby. Dizertační práce. Praha: PdF UK, 2008. Oponentský posudek pro PdF UK Praha.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) MÜLLEROVÁ, MARIE. Kurikulární reforma z pohledu učitelů základních škol v kontextu celoživotního učení. Dizertační práce. Praha: PdF UK, 2009. Oponentský posudek pro PdF UK Praha.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) CAHA, ZDENĚK. Rakouský model Fachhochschulen. Dizertační práce. Praha: PdF UK, 2009. Oponentský posudek pro PdF UK Praha.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) KUTLÁKOVÁ, Michala. Čeština jako cizí jazyk. Modifikovaný lingvistický popis vybraných gramatických kategorií češtiny. Dizertační práce: České Budějovice: FF JU, 2015. Oponentský posudek pro FF JU České Budějovice.

ANDRÁŠOVÁ, HANA (recenze na) JANÍK, Miroslav. Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka. Dizertační práce. Brno: PdF MU, 2016. Oponentský posudek pro PdF MU Brno.

 

Charakteristika vybraných prací

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tvořivé psaní v němčině. Brno: Marek Konečný, 2005. 155 stran. ISBN 80-903516-3-8
Publikace předkládá nové poznatky v oblasti tvořivého psaní v německém jazyce jako jazyce cizím. Odpovídá na otázky spojené s rozvojem dovednosti psaní, zvláště pak psaní kreativního ve výuce němčiny na základních školách. Přínos tvořivého psaní dokládá prezentovaný výzkum realizovaný ve výuce. Analýza písemných prací žáků vede k formulaci konkrétních závěrů pro výuku.
Publikaci citují nejen autoři zabývající se výukou německého jazyka, ale též autoři věnující se didaktice češtiny jako cizího jazyka (např. Hajíčková, Mužík, Šimková), bývá doporučována jako základní studijní materiál pro studenty tvůrčího psaní (např. na FF UK).

ANDRÁŠOVÁ, HANA a kol. Sprachen lernen - interkulturelles Lernen in Schülerbegegnungen. Module zur Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrkräften. München: Goethe-Institut, 2002. 309 stran. ISBN 3-935618-68-9
Publikace vznikla jako kolektivní dílo v rámci projektu ILTIS (Intercultural Learning for Teachers on Secondary Schools). Autorsky se uchazečka podílela na třech kapitolách publikace. Kniha přináší zásadní informace z oblasti interkulturní komunikace, přičemž se zaměřuje na konkrétní situace spojené s realizací interkulturní výměny žáků v rámci jejich mezinárodního setkávání. Nabízí teoretické moduly k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků doplněné konkrétními ukázkami a náměty.
Na publikaci se ve svých pracích odvolávají přední odborníci v oblasti interkulturního učení, např. Gerd Wessling, Heidi Gebbertová, Marios Chrissou, Gerd Hollenstein, Pauli Kaikkonen, Markus Biechele, Andreas Müller-Hartmann, Rudolf Leiprecht, Maike Grau a další. Citace jsou uvedeny v prestižních zahraničních časopisech pro didaktiku cizích jazyků, např. v časopise Fremdsprache Deutsch nebo Ausblicke.

ANDRÁŠOVÁ, HANA a Alena Podepřelová. Na cestě za češtinou. Praha: Klett, 2008. 183 stran + CD. ISBN 978-80-7397-004-8
Publikace si klade za cíl pomoci efektivní, netradičně pojaté a tvořivé výuce češtiny jako cizího jazyka. Přináší teoretický úvod do didaktiky češtiny jako cizího jazyka, návrhy ke zprostředkování sociokulturní kompetence ve výuce, k progresi gramatického učiva, množství didaktických her, aktivit a námětů s detailně zpracovanými přípravami na výuku umístěnými na přiloženém CD. Za ojedinělé a inovativní lze označit především ty pasáže, které se zabývají českou výslovností a gramatikou. Vybočují z rámce obvyklého, často abstraktně teoretického či úzce specializovaného pojetí této problematiky, a přinášejí pohled praktického, avšak přitom odborně fundovaného učitele.
Publikace je velmi často citována v řadě významných publikací zabývajících se výukou češtiny jako cizího jazyka. Je doporučována jako jeden ze základních studijních materiálů ke studiu učitelství češtiny jako jazyka cizího. Umístila se na pátém místě v žebříčku oblíbených učebních materiálů lektorů českého jazyka a literatury v zahraničí.

 

Významné citace

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tvořivé psaní v němčině. Brno: Marek Konečný, 2005. 155 stran. ISBN 80-903516-3-8
HAJÍČKOVÁ, ZUZANA. K didaktice tvůrčího psaní pro cizince. Usta ad Albim Bohemica [online]. 2012, roč. XII, č. 2 [cit. 07. 12. 2012], s. 57-81. Dostupné na internetu: http://pf.ujep.cz/files/Usta_2-2012.pdf ISSN 1802-825X. (Citace na s. 57, 59, 63, 64, 65, 68, 70, 77, 79.)
Citace je uvedena v jednom z předních vědeckých bohemistických časopisů. Autorka odkazuje na klíčové myšlenky práce, přičemž některé doslova cituje.

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Verbale Beurteilung von Schülerleistungen im Fach Deutsch als Fremdsprache. In: Kratochvílová, Iva a Jana Nálepová, eds. "Sprache: Deutsch". Sborník prací z mezinárodní konference. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2008, s. 115 - 123. ISBN 978-80-7248-463-8
Barner et al. Germanistik. Band 49, Heft 3-4, 2008. Berlin/New York: Walter de Gruyter, 2008. ISSN 0016-8912 (Citace na s. 625 a v seznamu autorů.)
Významnost citace spočívá v jejím uvedení ve významné mezinárodní databázi knih, časopisů a článků z oblasti germanistiky.

ANDRÁŠOVÁ, HANA a kol. Sprachen lernen - interkulturelles Lernen in Schülerbegegnungen. Module zur Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrkräften. München: Goethe-Institut, 2002. ISBN - 3-935618-68-9
CHRISSOU, MARIOS. Telekommunikative Projektarbeit im Unterricht "Deutsch als Fremdsprache". Eine konstruktivistisch orientierte Studie Didaktik in Forschung und Praxis, Bd. 26. Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 2005. ISBN-13: 978-3-8300-2034-9. (Citace v seznamu literatury.)
Citace je uvedena ve významné zahraniční publikaci, která se z konstruktivistického hlediska zabývá problematikou projektového vyučování v rámci výuky němčiny jako cizího jazyka.

 

Ohlasy na publikované práce

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tvořivé psaní v němčině. Brno: Marek Konečný, 2005. 155 stran. ISBN 80-903516-3-8

HAJÍČKOVÁ, ZUZANA. Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Krajiny češtiny. Časopis učitelů u krajanských komunit a lektorů českého jazyka a literatury na zahraničních vzdělávacích institucích. 2011, č. 3. Praha: DZS. ISSN 1804-3283 (Citace na s. 64 a v seznamu literatury.)

MUŽÍK, JAROSLAV. Profesní vzdělávání dospělých [online]. [cit. 07. 12. 2012], 148 s. Dostupné na internetu: http://www.uklizeno.cz/docmuzik/doc/profesni.pdf (Citace na s. 128.)

HAJÍČKOVÁ, ZUZANA. K didaktice tvůrčího psaní pro cizince. Usta ad Albim Bohemica [online]. 2012, roč. XII, č. 2 [cit. 07. 12. 2012], s. 57-81. Dostupné na internetu: http://pf.ujep.cz/files/Usta_2-2012.pdf ISSN 1802-825X. (Citace na s. 57, 59, 63, 64, 65, 68, 70, 77, 79.)

ŠIMKOVÁ, IVANA. Inovativní přístup v procesu počátečního vyučování psaní. In Liptáková, Ľudmila a Martin Klimovič (eds.). Inovácie vo vyučovaní jazyka a literatúry. 1. vyd. Prešov, PdF PU v Prešove, 2008. 690 s., s. 88-99. ISBN 978-80-8068-795-3. [cit. 10. 12. 2012] Dostupné též [online] na internetu: http://www.unipo.sk/public/media/11339/inovacie-vo-vyucovani-jazyka-a-literatury.pdf (Citace na s. 88, 98.)

JANÍKOVÁ, VĚRA. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno: PdF MU, 2011. ISBN 978-80-210-5035-8. (Citace na s. 96.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Němčina jako další cizí jazyk po angličtině. In: Janíková, Věra a kol.: Výuka cizích jazyků. Ediční řada: Pedagogika. Praha: Grada, 2011, s. 133 - 159. ISBN 978-80-247-3512-2

PEŠKOVÁ, KAROLÍNA. Metodologické aspekty analýzy učebnic německého jazyka z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií. In Janík, Tomáš a Petr Najvar a Milan Kubiatko a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. Pedagogický výzkum v teorii a praxi ; sv. 23, 243 s., s. 57-112 ISBN 978-80-210-5705-0. Dostupné též [online] na internetu [cit. 07. 12. 2012]: http://www.ped.muni.cz/weduresearch/publikace/pvtp23.pdf (Citace na s. 97, 215.)

TAUŠOVÁ, KRISTÝNA. Srovnávací analýza vzdělávacích oblastí RVP ZV: Cizí jazyk a Další cizí jazyk. In Knech, Petr a Tomáš Janko (eds.). Bulletin Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU. Brno: Masarykova univerzita, 2011. Sborník prací PdF MU č. 250, řada pedagogiky a psychologie č. 42, 97 s., s. 65-77. ISBN 978-80-210-5749-4. Dostupné též [online] na internetu [cit. 07. 12. 2012]: http://www.ped.muni.cz/weduresearch/texty/BulletinIVSV2011.pdf (Citace na s. 73, 77.)

SKOČOVSKÁ, GABRIELA. Odraz konceptu mnohojazyčnosti ve vybraných učebnicích němčiny pro výuku němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině. In: JANÍKOVÁ, VĚRA, MICHAELA PÍŠOVÁ A SVĚTLANA HANUŠOVÁ (eds.). Výzkum výuky cizích jazyků II. Brno: PedF MU, 2012, s. 41 - 55. ISBN 978-80-210-6108-8

LACHOUT, MARTIN. Zur Geschichte und Klassifikationen von Kommunikationsstrategien. In: JANÍKOVÁ, VĚRA a BRIGITTE SORGER, eds. Deutsch als Sprache der (Geistes)Wissenschaften. Didaktik - Deutsch als Fremdsprache. Brno: Tribun EU, 2013, s. 7 - 22. ISBN 978-80-263-0377-0 (Citace na s. 90 a 95)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Tertiärsprachendidaktik und Mehrsprachigkeits-forschung. Anmerkungen zum Stand und zukünftigen Bedarf in Tschechien. In: Sorger, Brigitte a Věra Janíková, eds. Mehrsprachigkeit in der Tschechischen Republik am Beispiel Deutsch nach Englisch. Brno: Tribun, 2011, s. 29 - 38. ISBN 978-80-263-0203-2

JANÍKOVÁ, VĚRA A MIROSLAV JANÍK. Videostudie als Untersuchungsmethode im Tertiärsprachenunterricht. Web PdF MU - Prezentace výsledků tvůrčí činnosti studentů. [online]. Last revision 3. 10. 2012 [cit. 07. 12. 2012], 6 s. Dostupné na internetu: http://is.muni.cz/do/ped/uredni_deska/ovvvv/35480914/35496087/prispevek_janik_Z014_2012.doc (Citace na s. 1, 5.)

SKOČOVSKÁ, GABRIELA. Odraz konceptu mnohojazyčnosti ve vybraných učebnicích němčiny pro výuku němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině. In: JANÍKOVÁ, VĚRA, MICHAELA PÍŠOVÁ A SVĚTLANA HANUŠOVÁ (eds.). Výzkum výuky cizích jazyků II. Brno: PedF MU, 2012, s. 41 - 55. ISBN 978-80-210-6108-8

SORGER, BRIGITTE. "Welche Sprachen brauchen wir, welche Sprachen wollen wir, welche Sprachen lernen wir?" Nationale und europäische Aspekte der Sprachenpolitik. In: JANÍKOVÁ, VĚRA a RENATE SEEBAUER, eds. Education and Languages in Europe. Bildung und Sprachen in Europa. Band 17. Berlin - Münster - Wien - Zürich - London: LIT Verlag, 2013. ISBN 978-3-643-50505-7. (Citace na s. 20)

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Interferenzen beim mehrsprachigen Schreiben. In: SORGER, BRIGITTE et al. (eds.). Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz. Brno: Tribun EU, 2013, s. 38 - 51. ISBN 978-80-263-0558-3 (Citace na s. 21, 22)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Nácvik výslovnosti v hodinách němčiny na 1. stupni ZŠ. In: Cizí jazyky, 1995 - 1996, roč. 39, č. 9 - 10, s. 161 - 163.

PODRÁPSKÁ KAMILA (2008). Kapitoly z lingvodidaktiky německého jazyka. Liberec: TU. ISBN 978-80-7372-293-07 (Citace na s. 48.)

JANÍKOVÁ, VĚRA. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno: PdF MU, 2011. ISBN 978-80-210-5035-8. (Citace na s. 50.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Hodnocení ústního projevu žáků ve výuce cizího jazyka. In: Cizí jazyky, 1999 - 2000, roč. 43, č. 4. Plzeň: Fraus, s. 124 - 126.

PODRÁPSKÁ KAMILA (2008). Kapitoly z lingvodidaktiky německého jazyka. Liberec: TU. ISBN 978-80-7372-293-07 (Citace na s. 111.)

JANÍKOVÁ, VĚRA. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno: PdF MU, 2011. ISBN 978-80-210-5035-8. (Citace na s. 142.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. K sebehodnocení žáků v hodinách cizího jazyka. Cizí jazyky, 2000 - 2001, roč. 44, č. 2, s. 49 - 50. ISSN 1210-1811

JANÍKOVÁ, VĚRA. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno: PdF MU, 2011. ISBN 978-80-210-5035-8. (Citace na s. 136.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Lieder im Grammatikunterricht. Didaktischer Beitrag No. 44. In: Babylonia, 2003, č. 2. 6 s.

BITTNER, CHRISTIAN. Bibliographie Fachdidaktik Französisch [online]. Universität Paderborn. Institut für Romanistik - Romanische Sprachwisschenschaft, 05/2009. [cit. 07. 12. 2012], 239 s. Dostupné na internetu: http://kw.uni-paderborn.de/fileadmin/kw/institute-einrichtungen/romanistik/Info-Material/Bibliographie_Franzoesisch.pdf (S. 102, 173.)

KNOST, ROMAN-PHILIPP A CHRISTIAN BITTNER. Bibliographie Fachdidaktik Spanisch [online]. Universität Paderborn. Institut für Romanistik - Romanische Sprachwisschenschaft, 05/2009. [cit. 07. 12. 2012], 114 s. Dostupné na internetu: http://kw.uni-paderborn.de/fileadmin/kw/institute-einrichtungen/romanistik/Info-Material/Bibliographie_Spanisch.pdf (S. 56, 86.)

FUNDUS - 23 Fiches thématiques. Babylonia 2009, č. 3, s. 24. ISSN 1420-0007

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA, PETER ERNST a LIBUŠE SPÁČILOVÁ, eds. Germanistik genießen. Gedenkschrift für Doc. Dr.phil. Hildegard Boková. Schriften zur diachronen Sprachwissenschaft, Band 15. Wien: Praesens Verlag, 2006, 528 stran. ISBN-10: 3-7069-0394-6

ČERNÝ, JIŘÍ a JAN HOLEŠ. Kdo je kdo v dějinách české lingvistiky. Praha: Libri, 2008. ISBN 978-80-7277-369-5. (Citace na s. 80)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA, ed. Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ. Praha: Raabe, 2006. ISBN 80-86307-29-8

DOLEŽALOVÁ OLGA a kol. Manuál pro tvorbu ŠVP na gymnáziích [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2007. 144 s. [cit. 07. 12. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2010/02/Manual_SVP-G.pdf ISBN 978-80-87000-13-7. (Citace na s. 139.)

CHVÁL, MARTIN. Jak poznáme, že se žáci něco naučili? In: STARÝ, KAREL et al. Pedagogika ve škole. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-511-0 (Citace na s. 60)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA, PETER ERNST A LIBUŠE SPÁČILOVÁ, eds. Historia vero testis temporum. Festschrift für Václav Bok zum 70. Geburtstag. Schriften zur diachronen Sprachwissenschaft, Band 20. Wien: Praesens Verlag, 2009. 271 stran. ISBN 978-3-7069-0586-2

BARNER et al. Germanistik. Band 51, Heft 3-4. Berlin/New York: Walter de Gruyter, 2010. ISSN 0016-8912 (Citace na s. 529 a v seznamu autorů.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Metodické zásady nácviku české výslovnosti pro výuku cizinců. In: Štindlová, Barbora a Jana Čemusová, eds. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2006 - 2007. Praha: Akropolis, s. 79 - 94.

HOLÁ, LÍDA A PAVLA BOŘILOVÁ. Čeština expres 1 (A1/1) - Manuál pro učitele (Lekce 1) [online]. [cit. 10. 12. 2012]. 39 s. Dostupné na internetu: http://www.czechstepbystep.cz/ucitele/ucitele_cestina_expres_1.html (Citace na s. 2.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Verbale Beurteilung von Schülerleistungen im Fach Deutsch als Fremdsprache. In: Kratochvílová, Iva a Jana Nálepová, eds. "Sprache: Deutsch". Sborník prací z mezinárodní konference. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2008, s. 115 - 123. ISBN 978-80-7248-463-8

BARNER et al. Germanistik. Band 49, Heft 3-4. Berlin/New York: Walter de Gruyter, 2008. ISSN 0016-8912 (Citace na s. 625 a v seznamu autorů.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA a ALENA PODEPŘELOVÁ. Lies mit! Čteme, hrajeme si a zpíváme německy. České Budějovice: Typ, 1994, 64 s.

PODRÁPSKÁ KAMILA (2008). Kapitoly z lingvodidaktiky německého jazyka. Liberec: TU. ISBN 978-80-7372-293-07 (Citace na s. 58.)

KUŽELKOVÁ, Bronislava. Podzimní hrátky - Bramboriáda. Metodický portál: Články [online]. 21. 04. 2008, [cit. 2012-12-10]. Dostupné na internetu: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/p/2246/PODZIMNI-HRATKY---BRAMBORIADA.html. ISSN 1802-4785.

WOLFOVÁ, MARKÉTA. Projekt SIPVZ 2006: Školní vzdělávací programy a ICT - Německý jazyk [online]. ZŠ a MŠ Ostrava - Zábřeh, Kosmonautů 15. [cit. 07. 12. 2012], 41 s. Dostupné na internetu: http://kosmonautu15.unas.cz/nemecky_jazyk/nj_metodika.pdf (Citace na s. 2, 12, 27, 31.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA a kol. Sprachen lernen - interkulturelles Lernen in Schülerbegegnungen. Module zur Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrkräften. München: Goethe-Institut, 2002. ISBN - 3-935618-68-9

WESSLING, GERD. Interkulturelles Lernen in DaF und SaF für die Sekundarstufe. In Actas de las Jornadas Didácticas de Espańol y Alemán como Lenguas Extranjeras [online]. Bremen, 2004 [cit. 30. 11. 2012], s. 52-55. Dostupné na internetu: http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/publicaciones_centros/PDF/bremen_2004/09_wessling.pdf (Citace na s. 54, 55)

GEBBERT, HEIDI. Ansätze internationaler Schülerbegegnungsprojekte und interkulturelles Lernen. Oldenburg: BIS-Verlag der Carl von Ossietzky Universität, 2007. ISBN 978-3-8142-2049-9 (Citace na s. 55, 68, 94 a v seznamu literatury.)

CHRISSOU, MARIOS. Telekommunikative Projektarbeit im Unterricht "Deutsch als Fremdsprache". Eine konstruktivistisch orientierte Studie Didaktik in Forschung und Praxis, Bd. 26. Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 2005. ISBN-13: 978-3-8300-2034-9. (Citace v seznamu literatury.)

HOLLENSTEIN, GERD. Über Sprachen und Kulturen. Kommunikative Ansätze im Fremdsprachenunterricht. Ausblicke Nr. 18. Zeitschrift für österreichische Kultur und Sprache, Jg. 8, H. 2, 2003. Zentrum für Österreichstudien. Skövde: Högskolan i Skövde. (Citace na s. 9 - 2×, 10, 11.)

Fremdsprache Deutsch. Schülerbegegnungen über Grenzen. Heft 29, 2003. ISBN 978-3-19-299183-7 (Citace na s. 12 - 2×, 13 - 20, 59.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA a ALENA PODEPŘELOVÁ. Na cestě za češtinou. Praha: Klett, 2008. ISBN 978-80-7397-004-8

BULEJČÍKOVÁ, PETRA. Hrdlička, Milan: Gramatika a výuka češtiny jako cizího jazyka. In: ROMAŠEVSKÁ, KATEŘINA a JANA JANOUŠKOVÁ. Nová čeština doma i ve světě. Praha: FF UK, 2011. (Citace na s. 36 a v seznamu literatury.)

CVEJNOVÁ, JITKA a kol. Metodika přípravy ke zkoušce z českého jazyka pro žadatele o trvalý pobyt (úroveň A1) [online]. Praha: VÚP, 2008. [cit. 07. 12. 2012] 89 s. Dostupné na internetu: http://cestina-pro-cizince.cz/uploads/Dokumenty/cest_pro_ciz_final.pdf ISBN 978-80-87000-24-3 (Citace v seznamu literatury s. 86.)

Doporučené odkazy a literatura při výuce dětí - cizinců. Nová škola [online] [cit. 30. 11. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.novaskola.org/pilot/?p=2380 (Citace v seznamu literatury.)

Učebnice a další literatura. Čeština pro cizince [online]. © 2008-2012 [cit. 07. 12. 2012]. Dostupné na internetu: http://cestina-pro-cizince.cz/index.php?p=ucebnice-a-dalsi-literatura-2&hl=ar_AR (Citace v seznamu literatury).

Čeština pro cizince. Engeroo. Studentská jazyková škola [online]. [cit. 07. 12. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.engeroo.cz/search/individualni-kurzy-pro-cizince.html (Citace v seznamu literatury.)

Učebnice češtiny pro cizince. Web Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka [online]. [cit. 07. 12. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.auccj.cz/seznam_zdroju.pdf (Citace v seznamu literatury.)

Učebnice češtiny pro cizince. Inkluzivní škola [online]. [cit. 30. 11. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.inkluzivniskola.cz/cestina-jazyk-komunikace/ucebnice (Citace v seznamu literatury.)

BROŽOVÁ, HANA. Tematický vstup Čeština pro žáky-cizince - Vzdělávání žáků-cizinců. Metodický portál RVP [online]. [cit. 30. 11. 2012]. Dostupné na internetu: http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=4421 (Citace v seznamu literatury.)

ZEMEK, JOSEF. Seminář pro Českou komoru tlumočníků znakového jazyka. 28. 3. 2010. [online] [cit. 30. 11. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.slideshare.net/josefzemek/c-ciz-seminar-cktzj-2010-10175678 (Citace v seznamu literatury.)

PUNČOCHÁŘ, MARTIN a TAŤJANA BERNÁTKOVÁ. Začleňování a vzdělávání dětí cizinců. Metodická příručka pro pedagogy [online]. [cit. 07. 12. 2012]. 31 s. Dostupné na internetu: http://www.deticizincu.cz/userfiles/files/Lektori_Prirucka_OK.pdf (Citace na s. 26.)

Kolektiv pedagogů ZŠ a MŠ Červený vrch. Individualizací vzdělávání k inkluzi [online]. Praha: ZŠ a MŠ Červený vrch, 2012, 64 s.[cit. 07. 12. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/publikace.pdf (Citace na s. 26.)

RADOSTNÝ, LUKÁŠ, KRISTÝNA TITĚROVÁ, PETRA HLAVNIČKOVÁ, DANA MOREE, BARBORA NOSÁLOVÁ a IRENA BRYCHNÁČOVÁ. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: META, o.s., 2011. 76 s. ISBN 978-80-254-9175-1. [cit. 10. 12. 2012]. Dostupné též [online] na internetu: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/zaci_s_omj_v_ceskych_skolach_0.pdf (Citace v seznamu literatury na s. 65.)

Sdružení občanů zabývajících se emigranty. Návrh metodiky úvodních kurzů pro azylanty pro rok 2010 a následující [online]. Poslední změna souboru: 2010-09-15 11:49:25 [cit. 10. 12. 2012]. 29 s. Dostupné na internetu: http://www.msmt.cz/file/12133 (Citace v seznamu učebnic na s. 15 a aktivit do hodiny na s. 16.)

PUNČOCHÁŘ, MARTIN. Metodika kurzů sociokulturní orientace [online]. Sdružení občanů zabývajících se emigranty, 2010. [cit. 10. 12. 2012]. 66 s. Dostupné na internetu: http://www.soze.cz/wp/wp-content/storage/eif2009-42-metodika_SKI.pdf (Citace v seznamu výukových materiálů na s. 33.)

Umístění na 5. místě v žebříčku oblíbených učebních materiálů lektorů ČJL v zahraničí (doporučeno 7 lektory). Čeština ve světě [online]. [cit. 07. 12. 2012]. Dostupné na internetu: http://ucimecesky.wordpress.com/page/2/

KRSIČKA, JANA. Zpráva o činnosti za akademický rok 2010/2011. Lektorát českého jazyka a literatury na Technické univerzitě v Drážďanech. Web Domu zahraničních služeb [online]. [cit. 07. 12. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.dzs.cz/index.php?a=view-project-folder&project_folder_id=319&view_type_code=document&general_file_id=2074 (Citace na s. 2.)

HOLÁ, LÍDA. Andrášová, H.; Podepřelová, A. et al.: Na cestě za češtinou. Recenze. In: Cizí jazyky. Roč. 52, č. 3, 2008/2009. Plzeň: Fraus. (Recenze na s. 108.)

JÍLKOVÁ, HANA. Andrášová, H., Podepřelová, A. a kol. Na cestě za češtinou. Praha: Nakladatelství Klett 2008, 183 stran + CD. Lingua viva, ročník V/2009, č. 8, s. 84. ISSN 1801-1489 (Recenze na s. 84, 85.)

DOBIÁŠ, DALIBOR. Na cestě za češtinou. Recenze. In: Krajiny češtiny. Časopis učitelů u krajanských komunit a lektorů českého jazyka a literatury na zahraničních vzdělávacích institucích. 2010, č. 1. Praha: DZS. ISSN 1804-3283 (Recenze na s. 66 - 68.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA a kol. Desetiminutovky. Čeština pro cizince. Praha: Klett, 2008. ISBN 978-80-7397-002-4

BROŽOVÁ, HANA. Tematický vstup Čeština pro žáky-cizince - Vzdělávání žáků-cizinců. Metodický portál RVP [online]. [cit. 30. 11. 2012]. Dostupné na internetu: http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=442 (Citace v seznamu literatury.)

Učebnice češtiny pro cizince. Inkluzivní škola [online] [cit. 07. 12. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.inkluzivniskola.cz/cestina-jazyk-komunikace/ucebnice (Citace v seznamu literatury.)

Učebnice češtiny pro cizince. Web Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka [online]. [cit. 07. 12. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.auccj.cz/seznam_zdroju.pdf (Citace v seznamu literatury.)

Kolektiv pedagogů ZŠ a MŠ Červený vrch. Individualizací vzdělávání k inkluzi [online]. Praha: ZŠ a MŠ Červený vrch, 2012, 64 s.[cit. 07. 12. 2012]. Dostupné na internetu: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/publikace.pdf (Citace na s. 26.)

RADOSTNÝ, LUKÁŠ, KRISTÝNA TITĚROVÁ, PETRA HLAVNIČKOVÁ, DANA MOREE, BARBORA NOSÁLOVÁ a IRENA BRYCHNÁČOVÁ. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: META, o.s., 2011. 76 s. ISBN 978-80-254-9175-1. [cit. 10. 12. 2012]. Dostupné též [online] na internetu: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/zaci_s_omj_v_ceskych_skolach_0.pdf (Citace v seznamu literatury na s. 64.)

ŠNYTOVÁ, JANA. Desetiminutovky. Čeština pro cizince. Recenze. In: Krajiny češtiny. Časopis učitelů u krajanských komunit a lektorů českého jazyka a literatury na zahraničních vzdělávacích institucích. 2009, č. 0. Praha: DZS. ISSN 1804-3283 (Recenze na s. 76.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Hodnocení a sebehodnocení žáků ve výuce cizího jazyka. K teoretickým základům didaktiky cizích jazyků. PdF UK Praha, 8. 4. 1999.

FOLPRECHTOVÁ, JANA. Celostátní seminář k teoretickým základům didaktiky cizích jazyků v letech 1995-2009. In: KMF. Moderní filologie na prahu třetího tisíciletí. České Budějovice: KMF a FF JU, 2010. (Citace na s. 22.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Mnohojazyčnost v podmínkách českého školství se zřetelem na výuku němčiny po angličtině. Habilitační práce. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2012.

ČEŘOVSKÁ, Martina (2014). Osvojování výslovnosti němčiny jako L3 v kontextu mnohojazyčnosti. In V. Janíková, M. Píšová, & S. Hanušová (Eds.), Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům (pp. 125-141). Brno: Masarykova univerzita. ISBN ….. (Citace na str. ….)

FUKOVÁ, Petra. Motivace k učení se němčině po angličtině a ovlivňování této motivace učitelem ve výuce: přehledová studie. In: JANÍKOVÁ, Věra, Michaela Píšová a Světlana Hanušová (eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV. Brno: PdF MU, 2015. ISBN ….. (Citace na str. ….)

ČEŘOVSKÁ, Martina. Vliv českého a anglického jazyka na výslovnost němčiny jako druhého cizího jazyka: Výsledky pilotáže. In: JANÍKOVÁ, Věra, Michaela Píšová a Světlana Hanušová (eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV. Brno: PdF MU, 2015. ISBN ….. (Citace na str. ….)

 

Sonda 2004: celostátní výzkum stavu jazykového vzdělávání v ČR. Poskytovatel: Asociace Linguae, s.r.o. Období řešení: 2003 - 2004. Úspěšně oponováno. Koordinátor projektu: Asociace Linguae, s.r.o. Řešitelé: Mgr. Jan Musil (Linguae, s.r.o.), Kateřina Musilová (diplomantka Hany Andrášové) a Hana Andrášová.

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Jihočeském kraji na období 2006-2009. České Budějovice: Krajský úřad - Jihočeský kraj, odbor školství, mládeže a tělovýchovy, 2006. (Citace na s. 20.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA a kol. Nürnberger Empfehlungen zum frühen Fremdsprachen-lernen. München: Goethe-Institut, Dürr + Kessler Verlag, 1996, 32 stran; 2., přepracované vydání - München: Goethe-Institut, Dürr + Kessler Verlag, 1997, 32 stran.

RONCORONI-WASER FRANCESCA a CHRISTINE LE PAPE RACINE (2002). Gutachten Frühfremdsprachenunterricht in der Volksschule [online]. Bern: Universität Bern Institut für Sprachwissenschaft, 2002. 62 s. [cit. 30. 11. 2012]. Dostupné na internetu: http://edudoc.ch/record/17415/files/gutachten.pdf (Citace v seznamu literatury.)

Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. Sonderheft. 1997. München: Klett. (Citace na s. 12, 52.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Interferenzen beim mehrsprachigen Schreiben. Mezinárodní konference "Der Einfluss der Mehrsprachigkeit auf die Schreibkompetenz" . Organizátor: Katedra německého jazyka, Pedagogická fakulta MU Brno. Brno, 24. 10. 2013.

ŠVERMOVÁ, DAGMAR. Podpora vícejazyčnosti ve školách. Cizí jazyky, roč. 57, 2013 - 2014, č. 1. Brno: Tribun. ISSN 1210-0811. (Ohlas na s. 36-37.)

 

ANDRÁŠOVÁ, HANA. Interferenzen beim mehrsprachigen Schreiben. In: SORGER, BRIGITTE et al. (eds.). Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz. Brno: Tribun EU, 2013, s. 38 - 51. ISBN 978-80-263-0558-3

 

Formátovat stránku pro tisk

 

Katedra germanistiky ]

Další katedry PF JU ]

[ Jihočeská univerzita ] [ Pedagogická fakulta ]

 

© 2016–2017 KNJ PF JU       správa webu: Martin Toman