Rozdělení disciplín:
Okruhy otázek z antropomotoriky:
1. Teorie tělesných cvičení (strukturální, procesuální a finální stránka).
2. Struktura komplexu silových schopností. Biologický základ, diagnostika, věkové a pohlavní zvláštnosti.
3. Struktura komplexu rychlostních schopností. Biologický základ, diagnostika, věkové a pohlavní zvláštnosti.
4. Struktura komplexu vytrvalostních schopností. Biologický základ, diagnostika, věkové a pohlavní zvláštnosti.
5. Struktura komplexu obratnostních schopností. Biologický základ, diagnostika, věkové a pohlavní zvláštnosti.
6. Zjišťování morfologického předpokladu tělocvičné a sportovní motoriky (typologie, somatotyp).
7. Biologický věk (metody určení biologického věku, význam určování biologického věku).
8. Ontogeneze lidské motoriky: periodizace lidského věku, Karlbergův model růstu, růstové grafy.
9. Tělesné složení (metody měření tělesného složení, význam z hlediska sportovního a společenského).
10. Obecná teorie testování, testové baterie Unifittest 6-60 a Eurofit.
Okruhy otázek z teorie a didaktiky sportovního tréninku
11. Obecná charakteristika sportu, charakteristika sportovního tréninku a klasifikace sportovních výkonů. Cíl a úkoly sportovního tréninku, systém sportovního tréninku.
12. Zákony a principy sportovního tréninku.
13. Struktura a metody rozvoje silových schopností.
14. Struktura a metody rozvoje rychlostních schopností.
15. Struktura a metody rozvoje vytrvalostních schopností.
16. Struktura a obecné zásady rozvoje obratnosti.
17. Sportovní trénink jako proces biopsychosociální adaptace (principy zatížení a zotavení, Seleyův adaptační syndrom, princip superkomenzace).
18. Stavba a řízení sportovního tréninku (etapy a cykly sportovního tréninku, tréninková jednotka, sestavování tréninkového plánu).
19. Technická, taktická a psychologická příprava ve sportovním tréninku.
20. Doping (druhy zakázaných látek, průběh dopingové kontroly, nejznámější případy dopingu).
Okruhy otázek z historie tělesné kultury
21. Antická tělesná kultura (historické skutečnosti a hlavní charakteristické znaky).
22. Vznik a vývoj mezinárodního sportovního a olympijského hnutí, jeho historické skutečnosti, základní principy a současné trendy.
23. Systém tělesné kultury v ČSR v letech 1918 - 1938, včetně jinonárodnostních organizací a spolků.
24. Vývoj systému tělesné kultury v Československu od roku 1945 do současnosti.
25. Tělovýchovné a sportovní systémy 19. a počátku 20. století (historické skutečnosti, hlavní charakteristické znaky, případná kritika jednotlivých systémů).
Okruhy otázek z psychologie TV
1. Metody vědecké práce v psychologii tělesné výchovy.2. Osobnost učitele TV, vytváření pozitivního vztahu k tělesným cvičením.
3. Uplatňování základů psychologie učení v TV.
4. Psychologické využití aktivního životního stylu.
5. Charakteristika vyučovací jednotky TV z hlediska sociální psychologie.
Okruhy otázek z didaktiky tělesné výchovy
6. Vývoj didaktiky tělesné výchovy (zavedení Tv do školních osnov, Tyršova národní soustava, vývoj školní Tv po 2. světové válce).
7. Vyučování a učení v tělesné výchově (učení a motorické učení, pedagogické základy motorického učení, obsah učiva a jeho uspořádání v procesu motorického učení, průběh a fáze motorického učení).
8. Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže (periodizace vývoje, mladší školní věk, střední školní věk, starší školní věk).
9. Tělovýchovný pedagog (struktura předpokladů a vlastností pedagoga, proces formování tělovýchovného pedagoga.
10. Diagnostická činnost tělovýchovného pedagoga (význam pedagogické diagnostiky, hodnocení a posuzování, diagnostické prostředky, technika kritických případů, nedostatky v posuzování, obsahová analýza).
11. Sport jako prostředek výchovy (tělovýchovný pedagog jako vychovatel, poklesky sportovců, šíře pedagogických problémů, metody výchovného působení).
12. Motivace a aktivace sportovce (motivace a demotivace, udržení aktivity, motivace a únava).
13. Fair play a doping (význam, kořeny problému, výchova osobnosti, soutěžení a spolupráce, možnosti prevence dopingu, doping v rekreačním sportu).
Okruhy otázek z teorie a didaktiky atletiky
14. Technika a didaktika hladkých sprintů a štafet.
15. Technika a didaktika překážkových běhů.
16. Technika a didaktika skoků.
17. Technika a didaktika vrhů a hodů.
18. Organizace a pořádání atletických závodů, historie atletiky v ČR a její úspěchy.
Okruhy otázek z teorie a didaktiky gymnastiky
19. Historický vývoj gymnastiky, gymnastické systémy, úspěchy československé a české sportovní gymnastiky.
20. Technika a didaktika prostných u mužů a žen (struktura pohybových činností, metodická řada nácviku, charakteristika nářadí z hlediska norem a pravidel).
21. Technika a didaktika přeskoku u mužů a žen (struktura pohybových činností, metodická řada nácviku, charakteristika nářadí z hlediska norem a pravidel).
22. Technika a didaktika bradel u mužů a žen (struktura pohybových činností, metodická řada nácviku, charakteristika nářadí z hlediska norem a pravidel).
23. Technika a didaktika hrazdy a kruhů u mužů (struktura pohybových činností, metodická řada nácviku, charakteristika nářadí z hlediska norem a pravidel).
24. Bezpečnost ve výuce sportovní gymnastiky, záchrana, dopomoc a sebezáchrana v SG.
Okruhy otázek z teorie a didaktiky her
25. Didaktika kopané - didaktické formy, rozbor děje utkání, nácvik pohybových dovedností HČJ), malé formy, pravidla hry.
26. Didaktika volejbalu - didaktické formy a metody, rozbor děje utkání, nácvik pohybových dovedností (HČJ), malé formy, pravidla hry.
27. Didaktika basketbalu - didaktické formy a metody, rozbor děje utkání, nácvik pohybových dovedností (HČJ), malé formy, pravidla hry.
28. Didaktika házené - didaktické formy a metody, rozbor děje utkání, nácvik pohybových dovedností (HČJ), malé formy, pravidla hry.
29. Didaktika sportovních her - didaktický systém ve sportovních hrách. Motorické učení ve sportovních hrách.
30. Didaktika sportovních her - charakteristika SH, základní dělení, didaktický systém ve sportovních hrách. Motorické učení ve sportovních hrách.
31. Drobné pohybové hry - význam pohybových her, systematika, názvosloví, metodika nácviku, nedostatky při nácviku pohybových her
Okruhy otázek z teorie a didaktiky plavání
30. Historický vývoj plavání ve světě a u nás, plavání na OH
31. Základy teorie a biomechaniky plavání, základní pojmy a základní pohyby. Hydrodynamický vztlak, hydrodynamické síly a odpory.
32. Technika a metodika plaveckých způsobů kraul a znak.
33. Technika a metodika plaveckých způsobů prsa a motýlek.
34. Technika a metodika startovních skoků a obrátek. Plavecké štafety.
35. Pravidla plavání s důrazem na vymezení techniky jednotlivých plaveckých způsobů, startovních skoků a obrátek.
36. Didaktika plavání se zřetelem na věkové zvláštnosti.
37. Didaktika plavání s důrazem na využití her ve vodě.
38. Záchrana tonoucích a první pomoc.
Okruhy otázek z tělovýchovného lékařství a fyziologie tělesné zátěže.
1. Pohybová soustava (Kosterní svaly, Nervový systém, Autonomní nervový systém, Pasivní komponenty pohybového systému, Dělení svalstva z funkčního hlediska, Charakter odpovědi organismu na zátěž)
2. Metabolismus - Reakce na fyzickou zátěž, Způsoby získávání energie (Anaerobní způsob získávání energie, Aerobní způsob získávání energie, Kyslíkový deficit a kyslíkový dluh, Anaerobní práh) Adaptace metabolismu (Adaptace anaerobního systému získáváni energie, Adaptace aerobního systému získávání energie)
3. Typy svalových vláken
4. Transportní systém pro kyslík (Kardiovaskulární soustava, Dýchací systém, Krev - reakce a adaptace na zátěž)
5. Únava (Druhy únavy, Regenerace sil - zotavení)
6. Endokrinní systém (Reakce a adaptace systému na zátěž)
7. Fyziologické odlišnosti a zdravotní rizika při sportu dětí a starších osob.
8. Vlivy zevního prostředí na výkonnost (Vliv vysokohorského prostředí, Vliv zvýšené teploty prostředí, Vliv snížené teploty prostředí)
9. Fyzická aktivita, její vztah k délce a kvalitě života. Civilizační choroby.
10. Strava a fyzická zátěž, pitný režim.
11. Testování zdatnosti v laboratoři a v terénu, jejich hodnocení a význam.
12. Žena a fyzická zátěž.
Okruhy otázek ze zdravotní tělesné výchovy
13. Diagnostika v ZTV (zahrnuje diagnostiku svalů s tendencí ke zkrácení, s tendencí k oslabení, základní hybné stereotypy, zásady protahování, posilování..)
14. Podstata správného držení těla (zahrnuje metody posuzování držení těla, problematika vytváření návyku správného držení těla, základní polohy)
15. Příčiny a typy vadného držení těla (vady páteře, dolního končetin a možnosti vyrovnání)
16. Oslabení srdečně cévního systému, oslabení endokrinologická a metabolická - Obezita, Diabetes mellitus (charakteristika oslabení, zásady TV procesu)
17. Oslabení dýchacího systému, gynekologická oslabení (charakteristika oslabení, zásady TV procesu)