Studenti učí studenty aneb didaktika geografie z různých úhlů pohledu


V rámci výuky didaktiky geografie na KGE PF JU proběhne v týdnu od 4. - 15.4. 2016 řada výukových aktivit, které si připravili sami studenti KGE PF JU.
Na níže uvedené výukové aktivity jsou tak srdečně zváni i studenti, kteří zrovna nenavštěvují v tomto semestru vybraný předmět.  
 

Seznam výukových aktivit pro týden 4.4. - 8.4.2016: 

Pondělí 4.4. Globální rozvojové vzdělávání: Imigrační bublina 
KDE: J406, 10-11,30hod.

Představení realizace studentské výukové aktivity implementující globální rozvojové vzdělávání do hodin zeměpisu na 2. stupni ZŠ
Lektorky: Bc. Kateřina Braunová, Bc. Elizabeth Jírová, Bc. Eva Šonková 

 

Migrace do Evropy! Současný hojně diskutovaný fenomén, nebo po staletí trvající přirozený jev? Chcete proniknout do tajů migrace? Dozvědět se, kolik lidí vlastně migruje, kam a především proč? Jaké budou důsledky migrace v budoucnosti? Umíte se vcítit do role člověka, co opouští svůj domov i rodinu? Kde najít relevantní informace o migraci a nenechat se sebou manipulovat polopravdami produkovanými médii? Program migrační bublina přinese kritický pohled na migrační pohyby a současně mediální scénu, vzhledem k níž se evropské, potažmo české, obyvatelstvo rozdělilo na dva znepřátelené tábory. Jsou migranti dobří nebo špatní lidé? Představují pro evropský kontinent hrozbu? Přináší s sebou exotické nemoci? Chtějí pracovat nebo pouze pobírat sociální dávky? Jaká je úroveň jejich vzdělání a kvalifikace? Můžou muslimové bez problémů koexistovat s evropským obyvatelstvem, či se ve vzduchu vznáší příslib válečného konfliktu? I odpovědi na tyto otázky budeme společně hledat v rámci našeho workshopu, tak neváhejte a přijďte s námi prasknout přifouknutou bublinu jménem migrace! 

 

Pondělí 4.4. Didaktika geografie: Nechte se osvítit!

KDE: J405, 13,30-15,45hod.
Představení realizace studentské výukové aktivity implementující badatelsky orientované vyučování a globální rozvojové vzdělávání do hodin zeměpisu na 2. stupni ZŠ
Lektoři: Bc. Pavel Horejš, Bc. Martin Kochánek, Bc. Štěpán Klučka, Bc. Markéta Martínková, 

 

Atomová energie! Vynález, který znamenal obrovský pokrok pro lidstvo a dodnes slouží jako významný zdroj k výrobě elektřiny. Zároveň však tato síla přinesla ničivou zbraň, která mohla ohrozit životy miliónů lidí. Už jenom samotné testování atomové bomby mělo neblahý vliv jak na přírodu, tak i na lidstvo, které nic netušíc přihlíželo této vědecké senzaci. Program Nechte se osvítit přinese rozdílné pohledy na kontroverzní vynález atomové pumy a představí jeho základní fyzikální parametry. Rovněž ukáže na oblasti, kde testy probíhaly a jaké zde zanechaly následky. Nukleární reakce však nepřinesla jenom nástroj zkázy, ale i důležitý zdroj energie pro lidstvo. Jaké jsou výhody a nevýhody atomových elektráren, kde se  nachází a jsou bezpečné? I odpovědi na tyto otázky budeme společně hledat v rámci Zeměpisného badatelského klubu na téma Nechte se osvítit. 

 

Čtvrtek 7.4. Zeměpisný badatelský klub: Přírodní katastrofy

KDE: J308, 15:00-16,30hod.
Představení realizace studentské výukové aktivity pro studenty partnerských SŠ  

 

 

Seznam výukových aktivit pro týden 4.4. - 8.4.2016:  

Pondělí 11.4. Globální rozvojové vzdělávání: Potraviny, kam se podíváš

KDE: J406, 10-11,30hod.  
Představení realizace studentské výukové aktivity implementující globální rozvojové vzdělávání do hodin přírodovědy a vlastivědy na 1. stupni ZŠ 
Lektorka: Eva Štěpánová 


Banány z Ekvádoru, sýry z Francie, jablka z českých sadů, či ředkvičky z vlastní zahrádky. Přemýšlel(a) jsi někdy nad tím, kolik kilometrů musí procestovat potraviny, než se dostanou na pulty obchodů? Existují nějaké rozdíly v ceně, kvalitě? Proč v obchodech nenajdeme jen české produkty? Pojďte společně prozkoumat potraviny, kterými krmíš své bříško. 

 

Pondělí 11.4. Didaktika geografie: Pohleď pohled! aneb postcrossing jako prostředek pro výuku regionální geografie

KDE: J405, 13,30-15,45hod.  
Představení realizace studentské výukové aktivity implementující badatelsky orientované vyučování a globální rozvojové vzdělávání do hodin zeměpisu na 2. stupni ZŠ 
Lektorky: Bc. Eliška Nováková, Bc. Petra Komárková    


Pohledy jsou v dnešní přetechnizované době pro mnohé přežitkem. I přes to je však Česká republika jednou z nejaktivnějších ,,pohledářských“ zemí světa. Do světa jsme v rámci aktivity Postcrossing poslali již téměř tři čtvrtě milionu pohlednic a neméně jsme jich dostali. Pohled nemusí být jenom pozdrav z výletu pro babičku, ale může nám zobrazit zajímavé nebo typické místo z dané země, architekturu, přírodu, obyvatele jiných kontinentů a zemí, jejich zvyky… . Zároveň se díky pisateli můžeme zlepšit v anglickém jazyce, a nebo se dozvědět jak se píše například ,,Dobrý den“ čínsky, thajsky, nebo jak se to řekne v polském nářečí. Postcrossing není jenom posílání pohledů, ale seznamování se světem. Postcrossing je sociální síť na papíře.