Aktuality

MŠSp - SZZ - Logopedie

  1. Logopedie  - definice, organizace logopedické péče, mezioborová spolupráce, principy logopedické péče, metody logopedické prevence
    Praktická část: vokály – metodika vyvození, Hellwagův trojúhelník
  2. Narušená komunikační schopnost, kategorie NKS, jazykové roviny
    Praktická část:  BPM - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
  3. Vývoj řeči – fylogeneze a ontogeneze řeči, fyziologie řeči
    Praktická část:  VF - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
  4. Logopedické pomůcky, základy logopedické diagnostiky a klasifikace metod logopedické diagnostiky
    Praktická část: DTN - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
  5. Přípravná cvičení v logopedické prevenci
    Praktická část:  ĎŤŇ J - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
  6. Orientační logopedické vyšetření
    Praktická část:  CSZ - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
  7. Narušený vývoj řeči  - OVŘ, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
    Praktická část: ČŠŽ - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
  8. Narušený vývoj řeči -  dysfázie, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení 
    Praktická část:  LRŘ - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
  9. Získaná psychogenní nemluvnost – mutismus, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
    Praktická část:  KGCh - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
  10. Narušení zvuku řeči rinolalie a palatolalie, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
    Praktická část: H - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
  11. Narušená fluence řeči tumultus sermonis, balbuties, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
    Praktická část: náměty her na rozvoj sluchové percepce
  12. Narušení článkování řeči dyslalie, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
    Praktická část: náměty her na rozvoj zrakové percepce
  13. Symptomatické poruchy řeči, řeč dětí s mentální retardací, DMO, se zrakovým postižením,  AAK
    Praktická část: náměty her na hrubou a jemnou motoriku, oromotoriku
  14. Poruchy hlasu, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
    Praktická část: grafomotorika, rozvoj grafomotoriky - cvičení
  15. Komunikační kompetence v předškolním vzdělávání, RVPP, rozvoj jazykových rovin u předškolních dětí, inkluze
    Praktická cvičení: cvičení na propriocepci, prostorovou a časovou orientaci