PROFESNÍ PODPORA PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity

o projektu

Cíli projektu jsou:

  • zprostředkovat přístup k tvorbě a inovaci ŠVP, TVP a dalších programů vhodných pro předškolní vzdělávání, založených na konstruktivisticky orientovaném vzdělávání, opřeném o formativní hodnocení a pojetí dítěte jako aktivního činitele svého vzdělávání
  • podpořit schopnost pedagogů vzájemně si předávat v rámci interního mentoringu získané zkušenosti
  • podnítit seberegulační mechanismy MŠ ve smyslu odstraňování rutinních stereotypů a ochoty přistoupit na změny, které současný stav vědeckého poznání v oblasti pedagogiky, psychologie a technky vyžaduje
  • podpořit zkvalitnění přístupu k dítěti ve smyslu individualizace procesu vzdělávání a budování programů založených na potřebách, zájmech a osobnostních rysech dětí
  • podpořit tvořívost, dodat odvahu k tvorbě vlastních projektů, programů, plánů vzdělávání, včetně projektů technických
  • odstranit obavy z interakce s dětmi se SVP, podpořit důvěru pedag. a tím i kvalitu vzdělávání těchto dětí
  • zprostředkovat dovednosti v oblasti profesního sebepojetí a sebereflexe
  • odstranit negativní očekávání a zbytečné obavy z technického vzdělávání
  • podpořit zefektivnění a aktualizaci výuky předškolní technické gramotnosti a umožnit aktivní rekonstrukci případných nevyhovujících miskoncepcí v učitelově pojetí výuky preprimární technické výchovy
  • rozvinout technickou tvořivost a badatelský přístup k výuce
  • rozvinout poznatky a schopnosti pedagogů v oblasti nových technických materiálů a technologický postupů
  • zprostředkovaným cílem: zajistit položení kvalitních prvopočátečních základů technické gramotnosti, konstrukčního a experimentálního myšlení a technické tvořivosti předškolního dítěte
  • umožnit nahlédnout na příklady dobré praxe v návaznosti na oblast zájmu pedagoga a absolvovaný kurz

kalendář

< duben 2018 >
po út st čt so ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

16. 4. 2024 (dnes)