Toto je záložní verze starého webu Pedagogické fakulty JU (https://old.pf.jcu.cz), která již nebude dále aktualizována.
 
Od září 2022 funguje nový web fakulty na standardní adrese https://www.pf.jcu.cz.

Symbol PF Anotace diplomovch prac - 2003 - Atelir arteterapie

Anotace diplomovch prac - 2003

Atelir arteterapie

Martin Balek

Bartholomeus Spranger - vznamn pedstavitel stedoevropskho manrismu ve slubch csae Rudolfa II., geneze dla. Ikonografie a analytick rozbor obraz Epitaf zlatnka Mikole Mllera a duchcovskho dla Adonis a Venue.

V tto bakalsk prci se zabvm zmnou spoleensk funkce obrazu v dob pozdn renesance v souvislosti s autonomizanmi tendencemi pozdnrenesannho umlce. Dle vnuji pozornost klasifikaci manristickho malstv v drazu na jeho typick vrazov prostedky, piem se dotkm i jejich paralel v modernm malstv.

Znan st prce je vnovna genezi dla vznamnho pedstavitele stedoevropskho manrismu Bartholomea Sprangera a pokusu o interpretaci dvou dl tohoto autora, s drazem analytickho nhledu na jejich vtvarn obsah. Hypotetick analza Sprangerovch artefakt m bt dkazem, e i star "klasick" umn me slouit jako prostedek a kl vedouc k hlubmu pochopen jeho protagonist (... jako i nkterch aspekt pslun epochy).

Vedouc prce: doc. PhDr. Pavel Kalina, CSc.

Mgr. Andrea Bakalov

Kazuistika dvky s poruchou pjmu potravy

Clem m prce bylo zamylen se nad tmatem poruchy pjmu potravy a hledn monost lby v rmci arteterapie. Uvdomuji si, e mm zatm velmi mal zkuenosti s arteterapeutickou prac s PPP i s arteterapeutickou prac vbec. Proto tento text nedv odpov na dan otzky, ale popisuji v nm sv dosavadn zkuenosti. Zamlm se v budoucnu pokraovat v arteterapii s nemocnmi s PPP, a to jak v individuln arteterapii, ale i v arteterapii skupinov.

Vedouc prce: PhDr. Ing. Marie Lhotov

Alice Divkov

Monosti arteterapie u dt s nazenou stavn vchovou

Stavba BP byla zvolena eln jako popisn model. V prv sti jsem se snaila o nstin teoretickch poznatk v oblastech: rizikov faktory v rodin, stavn vchova a ochrann vchova a samozejm vlastn terapie v stavnm zazen s drazem na arteterapii. Zrove jsem se pokusila k teoretick materii pijmat kritick stanoviska. V praktick sti je prv na zklad tchto teoretickch poznatk a vah provedena analza u nkolika klient. Snaila jsem se o vbr klient pedstavujcch cel spektrum "obyvatel" stavnho zazen, bez drazu na vlastn poet. Pozitivn ovlivnn dlouhodobjho psoben arteterapeuta je zde i pro oi laika patrn. To nen pouze arteterapi jako takovou, ale pedevm osobou arteterapeuta, kter doke klienta ovlivnit, doke pomoci. I to byl jeden z dvod, pro jsem v zvru tto prce, v praktick sti, vnovala jednotlivm vychovatelm a uitelm, kte psob v dtskm domov a speciln kole.

Vedouc prce: Mgr. Irena Bublkov

Mgr. Dagmar Kuhnov

Vyuit arteterapeutickch postup u sluchov postiench k starho kolnho vku a adolescent.

Prvn, teoretick st BP uvd do psychosociln problematiky sluchov postiench. Zbvaj sti tkajc se vlastn praxe. V sti druh je popsna vuka vtvarn vchovy u sluchov postiench dt a jej specifika. Tak si vm charakteristickch vtvarnch projev v produkci sluchov postiench v souvislosti s odlinostmi jejich osobnostnho vvoje. st tet obsahuje kazuistiku studentky, jako reprezentantky typick problematiky sluchov postienho dtte od rannho vku umstnho na internt, a jej vtvarn veden s vyuitm poznatk ronovsk arteterapie.

Vedouc prce: PaedDr. Even Perout

Kamil Martnek

Vyuit arteterapeutickch postup pi prci s klientelou socilnho kurtora pro dti a mlde.

Prce je zamen na klientelu socilnho kurtora pro dti a mlde v oblasti msta Mostu.

Ve vtin ppadech se jedn o klienty s neeenmi konfliktnmi vztahy v rodin, kter v dtstv perostly ve vchovn problmy a nsledn uvn nvykovch ltek. Clem prce je poten pomoc tmto lidem, kte se tm v dosplosti rozhodli sv potlaen konfliktn vztahy v rodin eit spolen se svmi osobnmi problmy, kter na rodinn prosted navazuj. Zkladem prce je kasuistika ppadu takovto klientky, kter zaala dochzet na skupinov setkn, kde je vyuvan metoda arteterapie.

Pi dlouhodob prci se potvrdila m domnnka, e pokud vtina rodi nepijme fakt, e problmov chovn jejich dtte me bt odrazem vztah uvnit rodiny a nerozhodne se je vas eit, nedojde k plnmu odbourn problmovho chovn jejich syna nebo dcery a v obdob puberty me v rodin nastat nezvladateln situace.

Vedouc prce: PaedDr. Milan Kyzour

Marcela Novotn

Vyuit arteterapeutickch metod pi nprav vvojovch a funknch anomli u dt pedkolnho vku

Tato bakalsk prce komplexn shrnuje moji celoron aktivitu, tkajc se vytvoen podmnek, prosazen a zaveden arteterapie v pedkolnm zazen (M). V teoretick sti odkrv nov monosti psoben na harmonizaci vvoje dt formou zen arteterapie. Reflektuje potebu navozen zjmu rodi o aktivn spoluprci s instituc, kde pedmtem zjmu je dt. Dle podv a shrnuje zkladn informace z oblasti vvojov psychologie, ontogeneze normy a mon patologie. Posuzuje korelaci zobrazovn s ontogenez jednotlivce vetn jeho rodinnch a socilnch struktur, mapuje mon faktory patologickho psoben. Hypotetick interpretace se pokou podpoit odbornmi teoretickmi stanovisky. V praktick sti nabz kazuistiku dvou dt pedkolnho vku, popisuje aplikaci arteterapie a interpretace dostatenho mnostv artefakt, reflektuje spoluprci s jejich rodii a podv prbn informace o vvoji a nprav anomli a poruch.

Vedouc prce: PaedDr. Even Perout

Marcela Ondkov

Uplatnn arteterapeutickch postup pi prci s mentln postienmi osobami

Autorka se ve sv prci sna postihnout vtvarn projev mentln retardovanch a uit arteterapeutickch pstup k nim. Poskytuje zde obraz psychickho vvoje mentln retardovanch s drazem na to, co me bt pro vtvarnou tvorbu klienta vznamn, a co tvorbu ovlivuje a spoluuruje. Pozornost je tak vnovna srovnn mylen a ei, kter se s vtvarnou tvorbou me navzjem ovlivovat. V praktick sti je rozebrn arteterapeutick pstup ke klientovi s mentln retardac, jeho clem bylo poslen adaptace a odbourn zkostnch projev klienta.

Vedouc prce: Mgr. Irena Bublkov

Daniel atra

Vyuit arteterapie v lb drogovch zvislost v rmci tmsnho dennho stacione.

Clem prce je pokusit se postihnout vliv arteterapie, probhajc jedenkrt tdn v rmci programu tmsnho dennho stacione, zamenho na lbu drogovch zvislost. vodn st obsahuje pokus o definici drogov zvislosti a problematiky drog obecn. Druh st se vnuje pinm vzniku drogov zvislosti a spolupsobcm okolnostem.

Dle jsem se pokusil definovat pojem arteterapie ronovskho typu a jej zkladn vchodiska a postupy. Struktura tmsnho dennho stacione a prce arteskupiny jsou popsny v dalch kapitolch. Zvr obsahuje zhodnocen arteterapeutickho psoben v procesu lby.

Vedouc prce: PaedDr. Milan Kyzour

Petra Tobkov

Metafora v arteterapeutickm procesu

Prce se zabv fenomnem metafory.

Pedkld teoretick vchodiska pro pouit metafory v arteterapii.

Vchodiska aplikuje na ronovskou arteterapii a v samostatn kapitole se vnuje jednotlivm vtvarnm metaform a jejich monm interpretacm.

Na zvr je doplnna praktickmi pklady interpretac artefakt.

Vedouc prce: PaedDr. Milan Kyzour