Skip to main content

Naše studentka Gabriela Veselá získala ocenění děkanky za bakalářskou práci

Bývalá studentka naší katedry Bc. Gabriela Veselá získala prestižní Cenu děkanky za svou bakalářskou práci.

BAKALÁŘSKÉ PRÁCE

Kategorie A

1. místo

Gabriela Veselá (P 21585)

Wellbeing u žáků: případová studie vybrané české střední školy

Vedoucí práce: doc. PaedDr. Alena Nohavová, Ph.D.

Anotace:
Bakalářská práce se zabývá wellbeingem v českém vzdělávání, analýze duševního zdraví u žáků ve věku 15–19 let a způsoby jeho podpory na vybrané střední škole. Teoretická část popisuje multidimenzionální koncept wellbeingu a jeho 5 dimenzí (fyzickou, kognitivní, emocionální, sociální, duchovní), současný stav duševního zdraví a wellbeingu u adolescentů a dosavadní výzkumy a praxe sledující podporu wellbeingu v českém i zahraničním vzdělávání. V praktické části je představena případová studie konkrétní školy, která má s programem na podporu wellbeingu žáků dlouholeté zkušenosti. Cílem výzkumu je zmapovat program na podporu wellbeingu na konkrétní škole, popsat klíčové nástroje pro rozvoj jejich duševního zdraví a analyzovat témata, která žáci hodnotí jako klíčová v rozvoji svých psychosociálních dovedností. Tato část je analyzována podle 5 dimenzí wellbeingu (viz výše). Výzkumu se zúčastnilo 110 žáků vybrané střední školy. Data byla získána z dotazníků, sebehodnocení žáků a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými žáky a zpracována formou smíšeného designu. Výsledky poukazují na důležitost rozvoje psychosociálních kompetencí ve výuce a jejich vnímaný přesah do wellbeingu žáků.

Hodnocení komise:
Bakalářská práce Gabriely Veselé představuje velmi důležitý zdroj informací a inspirací pro učitele škol středních i základních. Aktuálnost a potřebnost zvoleného tématu přímo koresponduje s některými zásadami Strategie 2030+ a s inovativními snahami o postupnou implementaci problematiky péče o sebe a druhé do vzdělávacích programů všech stupňů škol. V jasně a přehledně strukturovaném textu uvádí autorka zajímavé a potřebné podněty k formám podpory wellbeingu u žáků. Pečlivá analýza dat provedená v praktické části bakalářské práce dokazuje, jak je náročné o wellbeing pečovat. Právě inspirativnost zpracovaného tématu a jeho okamžité využití v praxi budoucích i současných učitelů rozhodly o návrhu práce na Cenu děkanky.

 

Gratulujeme! 

Stay in touch
social media

© University of South Bohemia
Cookies