Strategie učitele
Dialogická a postojová strategie učitele ( str. 129 - 131)
Dialogická přístupová strategie učitele
je charakterizována permanentním dialogem mezi učitelem a žáky a demokratickým klimatem
Příznačné rysy:
vnímavost, zejména na impulzy, které žáka oslovují
komplexní monitorování
alternativní zvažování
odpovědné rozhodnutí respektující hodnotový systém učitele
demokratické jednání
Postojová přístupová strategie učitele
je protipólem dialogické strategie. Je charakterizována „pevným postojem“ učitele vůči žákům a autoritativním klimatem.
Příznačné rysy:
vnímavost, zejména k impulzům, které narušují standardní běh vyučování
dotykové monitorování
fáze zvažování zde neexistuje
tezovité rozhodování
mocenská realizace záměrů učitele
Hejný Milan, Kuřina František. Dítě, škola a matematika - Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4