nazev obor pro diplom: string(65) "Učitelství výtvarné výchovy pro základní umělecké školy"
nazev oboru: string(65) "Učitelství výtvarné výchovy pro základní umělecké školy"
nazev programu pro diplom: string(65) "Učitelství výtvarné výchovy pro základní umělecké školy"
nazev programu string(65) "Učitelství výtvarné výchovy pro základní umělecké školy"
Učitelství výtvarné výchovy pro základní umělecké školy
- Fakulta: Pedagogická
- Typ studia: magisterský
- Doba studia: 5 roků
- Jazyk výuky: čeština
- Forma studia: prezenční
- Kód programu: X9990
Popis programu
Za stěžejní pedagogické kompetence absolventa učitelství pro základní umělecké školy jsou pokládány komplexní kompetence výtvarně-vyjadřovací (KRAAU oblast 1.), odborné (KRAAU oblast 1.), didaktické (KRAAU oblast 1., 2.,
4.), komunikační (KRAAU oblast 2., 3., 4.) a sebereflektivní (KRAAU oblast 2. a 3.). K tomuto profilu směřuje v první řadě pedagogicko-psychologický základ, zajišťující potřebnou pedagogicko-psychologickou přípravu, nezbytnou k úspěšnému výkonu učitelské profese a schopnosti spolupracovat se všemi aktéry vzdělávacího procesu. V rámci studia tzv. pedagogické propedeutiky absolventi získávají teoretické poznatky a vědomosti v základních oblastech pedagogiky a psychologie, didaktické znalosti, dovednosti a zkušenosti, pedagogické a psychologické dovednosti potřebné pro výkon učitelské praxe a k prohlubování osobnostních, sociálních, psychosociálních a komunikačních kompetencí klíčových pro budování učitelského povolání. V rámci oborového studia jsou posluchači dále vedeni k vytváření si strukturovaných znalostí a dovedností, adekvátně reflektují náplň aktuálního kurikula vyučované vzdělávací oblasti. Oborově-didaktická a metodická složka je ve studijním programu vztažena k plné šíři vzdělávacích obsahů oboru a je již od prvního semestru implementována do dílčích praktických i teoretických předmětů programu. Posluchači jsou také průběžně vedeni k rozvoji vlastních tvůrčích schopností, schopnosti sebereflexe, flexibilitě a kreativnímu uvažování, aby byli po nástupu do praxe schopni realizovat odborně podložené a kvalitní pojetí vlastní výuky a byli zároveň otevření vůči aktuálním trendům a změnám v budoucí kurikulární politice. V rámci studia jsou posluchači průběžně seznamováni s moderními výukovými trendy a orientováni na vlastní iniciativu a samostatnost. Posluchač se tak postupně stává aktivním tvůrcem, sledujícím současnou kulturní scénu i veřejný prostor, orientující se v didaktice výtvarné výchovy, aktuálních teoriích výtvarného umění, je otevřen moderním technologiím a experimentaci s novými médii. Nedílnou součástí je i akcent na celoživotní profesní růst absolventa jak v oblasti profesního sebepojetí, péče o duševní zdraví, odpovědné práce s informacemi, profesní etiky, stejně jako příprava na profesní spoupráci s odbornou veřejností, rodiči a širší komunitou školy (KRAAU oblast 5. a 6.).
4.), komunikační (KRAAU oblast 2., 3., 4.) a sebereflektivní (KRAAU oblast 2. a 3.). K tomuto profilu směřuje v první řadě pedagogicko-psychologický základ, zajišťující potřebnou pedagogicko-psychologickou přípravu, nezbytnou k úspěšnému výkonu učitelské profese a schopnosti spolupracovat se všemi aktéry vzdělávacího procesu. V rámci studia tzv. pedagogické propedeutiky absolventi získávají teoretické poznatky a vědomosti v základních oblastech pedagogiky a psychologie, didaktické znalosti, dovednosti a zkušenosti, pedagogické a psychologické dovednosti potřebné pro výkon učitelské praxe a k prohlubování osobnostních, sociálních, psychosociálních a komunikačních kompetencí klíčových pro budování učitelského povolání. V rámci oborového studia jsou posluchači dále vedeni k vytváření si strukturovaných znalostí a dovedností, adekvátně reflektují náplň aktuálního kurikula vyučované vzdělávací oblasti. Oborově-didaktická a metodická složka je ve studijním programu vztažena k plné šíři vzdělávacích obsahů oboru a je již od prvního semestru implementována do dílčích praktických i teoretických předmětů programu. Posluchači jsou také průběžně vedeni k rozvoji vlastních tvůrčích schopností, schopnosti sebereflexe, flexibilitě a kreativnímu uvažování, aby byli po nástupu do praxe schopni realizovat odborně podložené a kvalitní pojetí vlastní výuky a byli zároveň otevření vůči aktuálním trendům a změnám v budoucí kurikulární politice. V rámci studia jsou posluchači průběžně seznamováni s moderními výukovými trendy a orientováni na vlastní iniciativu a samostatnost. Posluchač se tak postupně stává aktivním tvůrcem, sledujícím současnou kulturní scénu i veřejný prostor, orientující se v didaktice výtvarné výchovy, aktuálních teoriích výtvarného umění, je otevřen moderním technologiím a experimentaci s novými médii. Nedílnou součástí je i akcent na celoživotní profesní růst absolventa jak v oblasti profesního sebepojetí, péče o duševní zdraví, odpovědné práce s informacemi, profesní etiky, stejně jako příprava na profesní spoupráci s odbornou veřejností, rodiči a širší komunitou školy (KRAAU oblast 5. a 6.).