Fakulta
Uchazeči
Studium
Věda a výzkum
Mezinárodní spolupráce
Kontakty
Studium
Mezinárodní spolupráce
Učitel Pro Futuro,
učitel Pedagogické Fakulty, učitel pro budoucnost.
Pedagogická fakulta JU připravuje učitele, učitelky a další profesionály pro školy budoucnosti, pro vzdělávání, které bude týmovou prací všech zúčastněných aktérů a které bude
výchovou a hlubokým učením1 rozvíjet potenciál dětí a dospívajících2.
Podrobně zde.
Absolventi – Učitelé Pro Futuro – vycházející z Pedagogické fakulty JU jsou plně připraveni pro úspěšný vstup do profese a pro profesní růst v měnících se podmínkách vzdělávání 21. století; rozvinuli svoje předpoklady stát se (brzy) vynikajícími učiteli.
Podrobnosti k formulaci vize.
Věříme, že na správné cestě k naší vizi budeme, když uvidíme, že naši studenti:
1 Hluboké učení je cestou, která propojuje učícího se s výzvami současného světa, podporuje profesní a občanské kompetence, podporuje kritické myšlení, ale také spolupráci a solidaritu s druhými (Fullan, Quinn et al., 2020).
2 Naše vize je v souladu s cíli Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+ a odráží také pohled OECD na budoucnost vzdělávání The future of education and skills: Education 2030. OECD
3 Na Světovém ekonomickém fóru 2021 byla prezentována zpráva „Defining the skills citizens will need in the future world of work“ společnosti McKinsey, která ukazuje, že tyto dovednosti patří ke klíčovým dovednostem, které ovlivní profesní uplatnění obecně.
4 https://clanky.rvp.cz/clanek/23141/WELL-BEING-A-KULTURA-SKOLY.html
5 Doporučení pro závěrečné práce obsahující texty generované umělou inteligencí (AI)
Klíčem k naplnění vize je úsilí o maximální kvalitu naší vzdělávací činnosti a její pravidelné reflektování; rozvíjení výzkumné a tvůrčí činnosti, zejména pedagogického a didaktického výzkumu a jeho uplatňování v naší výuce, a zapojování našich studentů do vzdělávací i odborné činnosti kateder.
Staráme se o vzájemné profesní a meziprofesní učení se budoucích
Učitelů různých aprobací
Učitelů různých stupňů a učitelů různých zemí
Speciálních pedagogů
Sociálních pedagogů
Psychologů
Výchovných poradců
Ředitelů a vedoucích pracovníků škol
Metodiků prevence
Asistentů pedagoga
Vychovatelů školních družin
Tělovýchovných pracovníků
Principy, které umožní naplnění vize:
Vize učitel Pro Futuro byla aktualizována v r. 2024 ve spolupráci s vedením fakulty, s vědeckou radou PF JU, s akademickou obcí, s radami oborových didaktiků 1. a 2. stupně ZŠ, s radami příslušných studijních programů a s jejich garanty, s AS PF JU, s dalšími experty, s partnery a odborníky z pedagogických fakult i fakult připravujících učitele, s řediteli a učiteli základních a středních škol, s MŠMT.
6 Pro učící se organizaci je charakteristické, že podporuje lidi na všech úrovních, aby se pravidelně a přesně ze své práce učili; má systémy k získávání a učení se informací a k jejich předávání tam, kde jsou zapotřebí; své učení hodnotí a je schopna se průběžně měnit.
7 Ve Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+ se očekává, že učitelé budou klíčovými aktéry v inovaci obsahu a způsobu vzdělávání a větší individualizaci vzdělávacích procesů.
8 Megatrendy: Megatrendy a velké společenské výzvy významné pro ČR, Výstup 2 projektu FUTURE-PRO: Megatrendy a velké společenské výzvy, 2021
Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice Tel. 387 773 020 |
© Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies