nazev obor pro diplom: NULL
nazev oboru: string(59) "Historie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ"
nazev programu pro diplom: NULL
nazev programu string(81) "Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy"
Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy
Specializace: Historie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Fakulta: Pedagogická
- Typ studia: bakalářský
- Doba studia: 3 roky
- Jazyk výuky: čeština
- Forma studia: prezenční
- Kód programu: B0114A300110
Popis programu
Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy ? tento studijní program se člení na několik rovnocenných specializací, z nichž si uchazeč vybírá v libovolné kombinaci právě dvě specializace. Studium specializace Historie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ je zaměřeno na získání základních poznatků z dějin lidstva od středověku do současnosti a na zvládnutí základní teoretické a metodologické výbavy nezbytné pro samostatnou odbornou práci v historických vědách (muzea, galerie, památkové ústavy, cestovní ruch, státní správa a samospráva).
Možné kombinace
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Chemie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Informační technologie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Matematika se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Technická výchova a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
Profil absolventa
Naučíte se:- orientovat v dějinách lidstva od středověku do současnosti,
- základy teorie a metodologie historických věd,
- rozumět možnostem aplikace poznatků historických věd v praxi,
- znát základy pedagogiky a psychologie,
- připravovat podklady pro výuku,
- vykonávat pedagogické činnosti v roli asistenta..
- asistent pedagoga,
- lektor zájmového vzdělávání se zaměřením na historii,
- vychovatel,
- muzejní pedagog,
- pracovník muzea,
- pracovník galerie,
- pracovník památkové péče.
Přijímací řízení
Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok. Odkaz na aktuální vyhlášku najdete spolu s dalšími podmínkami pro přijetí a všemi ostatními informacemi k přijímacímu řízení v průvodci Chci studovat na „pedáku“.
Něco navíc
- Koncipovaný studijní program je ve shodě s tzv. průběžným modelem učitelského vzdělávání koncipován jako první část v rámci uceleného vzdělávacího plánu vedoucího k získání aprobace učitele pro 2. stupeň základní školy. Druhou část tvoří navazující magisterský program Učitelství pro 2. stupeň základní školy, v jehož rámci jsou realizovány specializace totožného zaměření, jako v bakalářském studijním programu. Celková struktura studijního plánu je komponována tak, aby docházelo k postupnému rozvoji kompetencí budoucího učitele, kdy je jak v bakalářském, tak v navazujícím magisterskému studiu oborová složka funkčně provázána se složkou oborově-didaktickou, pedagogicko-psychologickou a s reflektovanými pedagogickými praxemi.
Kontakt
PhDr. Miroslav Procházka Ph.D.
Tel.: 389033360
E-mail: