nazev obor pro diplom: NULL
nazev oboru: string(59) "Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ"
nazev programu pro diplom: NULL
nazev programu string(81) "Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy"
Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy
Specializace: Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Fakulta: Pedagogická
- Typ studia: bakalářský
- Doba studia: 3 roky
- Jazyk výuky: čeština
- Forma studia: prezenční
- Kód programu: B0114A300110
Popis programu
Tento studijní program se člení na několik rovnocenných specializací, z nichž si uchazeč vybírá v libovolné kombinaci právě dvě specializace. Studijní specializace Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ tvoří východiskovou bázi v přípravě studentů ke studiu v navazujícím magisterském stupni obecně, resp. konkrétně ve specializaci učitelství zeměpisu pro základní školy. Předměty oboru jsou nastaveny s cílem poskytnout studentům ucelený soubor znalostí o krajině jako o geografickém prostoru. Nosnou část studia tvoří získaní teoretických a částečně praktických dovedností obsažených v dílčích disciplínách fyzické a sociální geografie. Jejich aplikaci na regionální úrovni zabezpečuje především výuka geografie Česka. Součástí studia je výuka základů planetární geografie, kartografie a přehledu o vývoji a metodologii geografie jako vědní disciplíny. Studium zároveň umožňuje získat zkušenosti při aplikaci základních metod geografického výzkumu, s důrazem na využití nástrojů poskytovaných geografickými informačními systémy. Kromě výuky zeměpisu a druhé specializace umožňuje vzdělání v oblasti obecné pedagogiky a psychologie. Skýtá i alternativu iniciálního teoretického proniknutí a praktického vyzkoušení didaktiky výuky geografie na základě osvojení si práce s moderními technologiemi ve výuce (virtuální a rozšířená realita, přístrojová měření, aj.).
Možné kombinace
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Historie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Chemie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Informační technologie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Matematika se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Technická výchova a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
Profil absolventa
Naučíte se:- orientovat v pedagogicko psychologických a didaktických disciplínách,
- asistovat učiteli při práci s žáky nebo pracovat v zájmovém vzdělávání,
- podporovat učební aktivity žáků,
- používat v praxi obecné výukové a výchovné postupy,
- využívat všeobecné znalosti oboru specializace.
- asistent učitele,
- vychovatel,
- lektor.
Přijímací řízení
Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok. Odkaz na aktuální vyhlášku najdete spolu s dalšími podmínkami pro přijetí a všemi ostatními informacemi k přijímacímu řízení v průvodci Chci studovat na „pedáku“.
Něco navíc
- Koncipovaný studijní program je ve shodě s tzv. průběžným modelem učitelského vzdělávání koncipován jako první část v rámci uceleného vzdělávacího plánu vedoucího k získání aprobace učitele pro 2. stupeň základní školy. Druhou část tvoří navazující magisterský program Učitelství pro 2. stupeň základní školy, v jehož rámci jsou realizovány specializace totožného zaměření, jako v bakalářském studijním programu. Celková struktura studijního plánu je komponována tak, aby docházelo k postupnému rozvoji kompetencí budoucího učitele, kdy je jak v bakalářském, tak v navazujícím magisterskému studiu oborová složka funkčně provázána se složkou oborově-didaktickou, pedagogicko-psychologickou a s reflektovanými pedagogickými praxemi.
Kontakt
PhDr. Miroslav Procházka Ph.D.
Tel.: 389033360
E-mail: