nazev obor pro diplom: NULL
nazev oboru: string(90) "Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací český jazyk a literatura"
nazev programu pro diplom: NULL
nazev programu string(46) "Učitelství pro 2. stupeň základních škol"
Učitelství pro 2. stupeň základních škol
Specializace: Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací český jazyk a literatura
- Fakulta: Pedagogická
- Typ studia: navazující
- Doba studia: 2 roky
- Jazyk výuky: čeština
- Forma studia: prezenční
- Kód programu: N0114A300102
Popis programu
Specializace je určena především absolventům bakalářského studia v rámci studijního programu Specializace v pedagogice - bakalářského oboru Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání, nebo pro absolventy studijního programu Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy se specializací Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ nebo absolventům bakalářského studia s jiným názvem, ale srovnatelného obsahu, které bylo absolvováno na VŠ v ČR.
Absolvent získává teoretické a praktické základy pro učitelství na druhém stupni ZŠ. Těžiště přípravy je v oblasti pedagogicko-psychologické, oborové a oborově didaktické ve dvou aprobačních předmětech.
Teoretická i praktická příprava směřuje k vytváření základních pedagogických kompetencí absolventa, které jsou nezbytné k úspěšnému výkonu učitelské profese, včetně její tzv. pomáhající funkce. Požadavky na výstupní kvality absolventů je možno specifikovat do kategorií:
- teoretické poznatky a vědomosti v příslušných aprobačních předmětech,
- didaktické znalosti, dovednosti a zkušenosti,
- pedagogické a psychologické znalosti a dovednosti potřebné pro výkon učitelské profese.
Studijní specializace formuje absolventa, podporuje jeho flexibilitu a kreativitu, aby byl po nástupu do praxe schopen realizovat vlastní pojetí výuky a byl otevřený vůči změnám v kurikulární politice.
Absolvent získává teoretické a praktické základy pro učitelství na druhém stupni ZŠ. Těžiště přípravy je v oblasti pedagogicko-psychologické, oborové a oborově didaktické ve dvou aprobačních předmětech.
Teoretická i praktická příprava směřuje k vytváření základních pedagogických kompetencí absolventa, které jsou nezbytné k úspěšnému výkonu učitelské profese, včetně její tzv. pomáhající funkce. Požadavky na výstupní kvality absolventů je možno specifikovat do kategorií:
- teoretické poznatky a vědomosti v příslušných aprobačních předmětech,
- didaktické znalosti, dovednosti a zkušenosti,
- pedagogické a psychologické znalosti a dovednosti potřebné pro výkon učitelské profese.
Studijní specializace formuje absolventa, podporuje jeho flexibilitu a kreativitu, aby byl po nástupu do praxe schopen realizovat vlastní pojetí výuky a byl otevřený vůči změnám v kurikulární politice.
Možné kombinace
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací anglický jazyk
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací fyzika
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací dějepis
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací hudební výchova
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací chemie
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací informatika
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací matematika
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací německý jazyk
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací přírodopis
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací ruský jazyk a literatura
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací výchova k občanství
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací technická výchova a pracovní činnosti
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací tělesná výchova
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací výtvarná výchova
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací zeměpis
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací český jazyk jako druhý jazyk
Profil absolventa
Naučíte se:- Tento studijní program se člení na několik rovnocenných specializací, z nichž si uchazeč vybírá v libovolné kombinaci právě dvě specializace (předpokladem je však návaznost na kombinaci absolvovaných studijních oborů/specializací v předchozím bakalářském studiu). Studijní specializace je zaměřena na přípravu v oblasti pedagogicko-psychologické, oborové a oborově didaktické: znalosti a dovednosti pro výkon profese učitele,
- realizaci a vedení výuky nebo zájmového vzdělávání,
- zaměření na moderní výukové trendy a postupy,
- podporování aktivit studentů v propojování teoretických poznatků do praxe,
- využívání všeobecných znalostí oboru specializace v praxi..
- Učitel pro 2. stupeň základních škol.
Přijímací řízení
Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto navazujícím magisterském studijním programu je řádné ukončení studia v kterémkoliv typu vysokoškolského studijního programu, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok. Odkaz na aktuální vyhlášku najdete spolu s dalšími podmínkami pro přijetí a všemi ostatními informacemi k přijímacímu řízení v průvodci Chci studovat na „pedáku“.
Něco navíc
- budete vzdělaní, aktivní, pozitivní, budete mít rozhled, otevřenou mysl,
- zůstanete duchem mladí, budete rozumět dětem a umět je vést
Kontakt
doc. RNDr. Helena Koldová Ph.D.
Tel.: 389033021
E-mail: